Peagi kehtima hakkav Euroopa Liidu andmekaitsemäärus seab isikuandmeid töötlevatele ettevõtetele uusi nõudeid ja korrastab viisi, kuidas andmeid koguda ja kasutada. Üks olulisemaid muudatusi on austada kliendi soovi olla unustatud.
Tellijale
Terje Eipre: “Ärge mulle enam helistage!”
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Küllap on paljud kokku puutunud olukorraga, kus andes mõnele ettevõttele oma isikuandmed, tabab sind pakkumiste laviin, mis ei näi lõppevat hoolimata palvetest, et “ärge minuga enam ühendust võtke ega mulle rohkem pakkumisi tehke!”. Muudetud andmekaitsemäärus sätestab, et isikuandmete töötleja ehk pakkumise tegija peab austama kliendi soovi olla unustatud ja selle soovi avaldamisel kustutama oma andmebaasist tema andmed.