Terje Eipre: “Ärge mulle enam helistage!”

Terje Eipre
, vandeadvokaat
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seadusemuudatus sunnib isikuandmete töötlejat ehk telefonimüüjat austama kliendi soovi olla unustatud ja kustutama tema andmed.
Seadusemuudatus sunnib isikuandmete töötlejat ehk telefonimüüjat austama kliendi soovi olla unustatud ja kustutama tema andmed. Foto: Peeter Langovits / Postimees / Scanpix

Peagi kehtima hakkav Euroopa Liidu andmekaitsemäärus seab isikuandmeid töötlevatele ettevõtetele uusi nõudeid ja korrastab viisi, kuidas andmeid koguda ja kasutada. Üks olulisemaid muudatusi on austada kliendi soovi olla unustatud.

Küllap on paljud kokku puutunud olukorraga, kus andes mõnele ettevõttele oma isikuandmed, tabab sind pakkumiste laviin, mis ei näi lõppevat hoolimata palvetest, et “ärge minuga enam ühendust võtke ega mulle rohkem pakkumisi tehke!”. Muudetud andmekaitsemäärus sätestab, et isikuandmete töötleja ehk pakkumise tegija peab austama kliendi soovi olla unustatud ja selle soovi avaldamisel kustutama oma andmebaasist tema andmed.

Teenusepakkuja peab suutma tõestada, et ta on saanud inimeselt andmed konkreetselt määratud tegevuseks, ja ta ei tohi­ neid kasutada muudel juhtudel isegi siis, kui klient seda otseselt keelanud pole. See tähendab, et kui keegi on tellinud endale näiteks ajalehe ega ole andnud nõusolekut saata samal aadressil uudiskirju ja muid pakkumisi, ei tohi pakkuja seda teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles