Maksuameti Pärnu teeninduskoht jääb alles

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

Maksu- ja tolliamet (MTA) kavatseb kulude kokkuhoiu eesmärgil vähendada ameti maakondlikke esindusi, muudatused ootavad ees Lääne maksu- ja tollikeskuse teenindusosakonna Pärnu teeninduskohtagi.

Nimelt kavatseb MTA koondada oma niinimetatud tagatoad 2012. aasta jooksul nelja regioonikeskusesse, igas keskuses ühte hoonesse.

MTA peadirektori asetäitja Timo Riismaa selgitust mööda on amet aastateks 2013–2016 tegevuskava kujundamisega jõudnud etappi, kus analüüsitakse praegust seisu, kavandatakse tulevikku ja püütakse vähendada kulusid.

“Üks kokkuhoidmise võimalusi on teenindusvõrgu optimeerimine vastavaks kliendikäitumisele, mis toob kaasa teeninduskohtade ja töötajate arvu vähenemise,” rääkis Riismaa.

Peadirektori asetäitja ütluse kohaselt moodustavad 2011. aastal elektroonselt edastatud deklaratsioonid üle 95 protsendi kõigist ametile esitatud deklaratsioonidest. Numbritest nähtub, et 88 protsenti ameti klientidest kasutab ainult MTA e-teenuseid ega vaja muid klienditeeninduse vorme. Ehk vaid 12 protsenti klientidest tunneb vajadust näost näkku klienditeeninduse järele teenindussaalis.

Lääne maksu- ja tollikeskuse juhataja Jaan Krinal (pildil) ütles, et kuigi mullu esitati üle 90 protsendi füüsiliste isikute deklaratsioonidest elektroonselt, tuleb parandused-täiendused teha paberil. See tähendab, et inimesed käivad jätkuvalt ametis kohal.

“Samuti kutsuvad inimesi järelkontrolliks välja nii revidendid kui teenindusosakonna töötajad,” lisas Krinal.

Riismaa kinnitusel jääb ümberkorralduste järel Lääne piirkonna keskuseks Pärnu, kus praegu kasutusel olevast kahest hoonest kolitakse kokku ühele pinnale.

“Muudatuste täpsem sisu ja ulatus saab tõenäoliselt selgeks 2012. aasta esimese kvartali lõpuks. Enne seda ei ole ametil võimalik rääkida täpsemast töötajate arvust ega ruumide suurusest,” märkis Riismaa.

Pärnus on tööl 29 teenindusosakonna ametnikku, kellest viis tegeleb tolliteenindusega. Kas Pärnu teeninduskoht hakkab edaspidi asuma Õhtu põigus või Riia maantee ruumides, pole veel otsustatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles