Rannakalurid on endiselt tõrjutud

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalurid püügile minemas.
Kalurid püügile minemas. Foto: Henn Soodla

Pärnu linnavalitsuse ja osakonnajuhatajate tänasel nõupidamisel oli arutlusel Pärnu linna rannakalurite mure pika jäise teekonna pärast, mis Rannakohviku ees meres püüdvatel kaluritel tuleb ette võtta, et tindimõrdasid vette viia ja kala maale tuua.


Rannakalurid palusid eriluba Side tänava pikenduselt mere äärde sõiduks ja võimaluse korral piki külmunud liivaranda autoga sõitmiseks talvisel püügihooajal. Rannakalurite esindajana oli kohale kutsutud 44 aastat kalurina töötanud Urmas Margus, kes püüdis nõupidamisest osavõtnuile selgeks teha rannakalurite sajanditepikkust tavaõigust Pärnus meretööd teha.



Nõupidamisel otsustasid linnavalitsuse liikmed, et Side tänava joonelt ei ole võimalik kutselisi kalureid randa lubada, sest pole õiget teed sinnasõiduks ja rannariba jääb piiranguvööndisse, kuhu looduskaitseseaduse järgi lubatakse kalureid autoga ainult veesõiduki rannale transportimiseks.   



Linnavalitsuse liikmed toonitasid, et Pärnu linna avalik kord keelab liigelda supelrannas, kuigi on südatalv.



“Side tänava ja Pärnu jõe vasakmuuli vahelisel alal võivad jää lagunemiseni kala püüda kõik kalurid, kelle püügiloale on märgitud “Liivi laht”,” selgitas abilinnapea Simmo Saar. “Kui Pärnu linna kutselistel kaluritel lubataks sõita Side tänava pikenduselt randa, pole põhjust keelata ülejäänud kaluritel sealtsamast randa sõita.”



Randa ei ole lubatud kutselistel kaluritel Side tänava joonelt ja üle naisteranna liikuda 2006/2007. aasta talvest. Tänavu tähistati need kohad füüsiliste tõketega, et kalurid mingil juhul oma jalavaeva vähendada ei saaks.



Linnavalitsuse liikmed lubasid kalurite probleemiga edasi tegelda, kuigi Saar rõhutas, et nad ei saa luua reeglitevastast reglementi. “Kui erilubade ja vastava kontrollmehhanismi rakendamisega tuleksime toime, tuleb ikkagi arvestada riigi piirangutega,” ütles Saar.



Marguse arvates peaksid Pärnu võim ja vallavalitsused, kelle kalureil on samad probleemid, pöörduma keskkonnaministeeriumi poole, et sünniks määrus, mis lubaks kasutada Pärnu lahe randa jääkatte lagunemiseni kalapüüniste ja -saagi autoga vedamiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles