Sindi kool uuris viie riigi sõpradega laste muresid

Anu Jürisson
, kultuuritoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sindi kooli ja viie riigi noorte viimane kohtumine leidis aset Türgis Kayseris.
Sindi kooli ja viie riigi noorte viimane kohtumine leidis aset Türgis Kayseris. Foto: Erakogu

Sindi gümnaasiumi õpilased uurisid lõppenud õppeaastal ühes Portugali, Hispaania, Itaalia, Inglismaa ja Türgi sõpradega hariduslike erivajadustega (HEV) laste probleeme ja püüdsid neile leida ühiselt toimivaid lahendusi.

Õppeaasta jooksul toimusid Comeniuse projekti kohtumised Portugalis, Hispaanias ja Türgis, neil osalesid nii õpetajad kui HEV õpilased, kuulati vastavateemalisi koolitusi ja osaleti praktilises töös. Teemadest käsitleti käitumishäiret, nägemispuuet, autismispektri- ja arenguhäiret.

Üritati jõuda selleni, et lapsed tutvustaksid oma kooli iseseisvalt ja arendaksid ühtlasi oma eneseväljendusoskust.

Pimedate ühingu koolitusel selgitati lastele, milliseid probleeme tekitab igapäevaelus nägemispuue. Hiljem said nad ise kogeda, kuidas on pimedana liikuda ühest punktist teise kepi või tugiisiku abil. Samuti prooviti tugiisiku rolli.

Kuna tugiisik ja „nägemispuudega isik“ olid eri riigist, võimaldas see suhtlustki arendada.

Autismikoolitusel anti noortele lühiülevaade probleemidest, mis tekivad autismispektrihäiretega lastel. Pisut sai nõuandeid, kuidas selliste lastega paremini toime tulla ja mida peaks nendega suhtlemisel arvestama. Külastati erikooli, tutvuti sealsete laste õpivõimalustega ja nauditi õpilaskontserti.

Hispaania kooli terapeut esitles hipoteraapia ehk loomade abil terviseprobleemide lahendamise võtteid. Näidati harjutusi tasakaalutunnetuse, luustiku- ja psühholoogiliste probleemide korrigeerimiseks. Nii Hispaanias kui Türgis said õpilased ka hobuse selga istuda.

Sindi gümnaasiumi logopeed Raili Reimets märkis, et nii õpilased kui õpetajad õppisid väljasõitude ja ürituste ajal arvestama erivajadustest tingitud iseärasustega.

Näiteks pidi päevakava olema koostatud selliselt, et kõik osalejad tuleksid tempo ja mahuga toime. Kõige raskem oli lastel hakkama saada suulise eneseväljenduse ja esinemisega laval, kuid õpetajate abiga õnnestus seegi kenasti. Ühistegevus ühendas lapsi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles