Avastusretk viis Pärnu muuseumis värvidemaailma

, Mai lasteaia õpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mai lasteaia lapsed käisid Pärnu muuseumis avastusretkel.
Mai lasteaia lapsed käisid Pärnu muuseumis avastusretkel. Foto: Erakogu

Esimesel kevadkuul tuli Pärnu Mai lasteaia 4. rühma lastele taas külla sõber Avastaja Põrnikas. Seekord oli ta kaasa võtnud kõik vajalikud vahendid värvidemaailma uurimiseks.

Värvitu maailm oleks hall, igav ja kõik asjad võivad seal segamini minna, arvasid lapsed. Seda kinnitas ka katkend Ellen Niidu raamatust „Suur maalritöö“.

Põrnikas kutsus lapsed värvitäpi katset tegema, mille põhjal sai iga laps teada, miks mõned värvid on põhivärvid. Grupitöö sujus üksteist toetades hästi. Lapsed olid väikeste teadlastena väga kannatlikud katse tulemuste ootamisel. Nad kogesid, et enamik värve on teiste segu. Vaid punane, kollane ja sinine on erilised, sest neid ei saa valmistada teisi värve kokku segades – need ongi põhivärvid. Tore oli kodust toodud põhivärvi esemetest kollaaže meisterdada.

Uuel nädalal said lapsed teadmisi moe ja õmblemisega seotud ametitest. Pärnu muuseumis on avatud rahvusvaheline moeillustratsioonide näitus. Otsustasime lastega seda külastada, et näha, kuidas päris moeloojad värve kasutavad.

Selgus, et paljud lapsed olid muuseumis esimest korda. Tänu muuseumi pedagoogi Tiit Kase vahvale juhtimisele viibisid lapsed nagu ajamasinas. Kiviajas tuli lastel ümbrust jälgides mõelda, kust said inimesed endale riideid, kui polnud poode ja elati metsas või mere ääres. Tänapäeva moenäitusel oli tore kuulata, et lapsed peavad riiete valikul oluliseks värve ja mustreid ning riietuse mugavust. Lapsed mõistsid, et iga tegevuse tarvis on kindel riietus. Rõõmuga otsiti moeillustratsioonidelt üles õpitud põhivärvid.

Seejärel said lapsed töötoas ise moeloojatena kujundada pabermodellidele unelmate moode, kuid kasutada tuli vaid põhivärve: punast, sinist ja kollast. Noored kunstnikud said sellega hästi hakkama ja näitasid oma moode uhkusega.

Lapsed jäid muuseumikülastusega väga rahule ja paljud lubasid sellesse põnevasse majja koos vanematega veel minna. Meie õpetajatena saime kinnitust, et lapsed on õpitud põhivärvused omandanud ja oskavad neid teadmisi igapäevaelus kasutada. Õige pea hakkame uurima ja katsetama, kuidas põhivärvidest uusi värve segada.

Meie kogemus koostööst Pärnu muuseumiga oli väga positiivne. Laste jaoks uus ja põnev keskkond võimaldab suunatud uurimusliku õppe teemasid käsitleda või kinnistada laste jaoks huvitavas kohas ja teistmoodi vahenditega. Kutsume kõiki avastusõppega tegelevaid rühmi seda head võimalust kasutama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles