Andri Küüts: Eksamitulemused ja pingeread

Andri Küüts
, Tartu ülikooli kommunikatsioonitudeng
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andri Küüts.
Andri Küüts. Foto: PP

Sihtasutuse Innove pressikonverentsil anti ülevaade tänavu kevadel gümnaasiumilõpetajate sooritatud üleriigiliste eksamite tulemustest. Muu hulgas tutvustas haridus- ja teadusministeeriumi (HTM) välishindamisosakonna juhataja Kristin Hollo uut metoodikat, millega püütakse eksamitulemuste abil välja selgitada, millised Eesti koolid panustavad oma õpilastesse enim.

Need kriteeriumid, mida Hollo nimetas, on tegurid, millele ma veel paar aastat tagasi gümnaasiumis käies eksamitulemuste ja pingeridade kontekstis mõtlesin.

Olen Hollo täheldatuga nõus ja ütlen, et kool üksi ei ole see, millele eksamitulemuse üle rõõmustades või pahandades näpuga osutada tuleks. Parafraseerides tema sõnavõttu nendin, et kooli mõju õpilase lõpptulemusse moodustab tervikust vaid umbes viiendiku. Kooli tegevusest enam mängivad rolli õpilaste eelteadmised, kooli asukoht ja kaasõppurite kontingent. Kõik need tegurid on kooliti mõnevõrra erinevad, ent mõjutavad kooli lõpetajate lõpptulemusi samamoodi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles