Bussiliikluse aluseks jääb sõiduvajadus

Kalev Vilgats
, Pärnu Postimehe arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnumaa ühistranspordikeskus ei aja selle juhataja Andrus Kärpuki sõnutsi mingit iseseisvat transpordipoliitikat, vaid viib ellu keskuse liikmete ühistransporti puudutavaid otsuseid, mis mõjutavad meie igapäevaelu.
Pärnumaa ühistranspordikeskus ei aja selle juhataja Andrus Kärpuki sõnutsi mingit iseseisvat transpordipoliitikat, vaid viib ellu keskuse liikmete ühistransporti puudutavaid otsuseid, mis mõjutavad meie igapäevaelu. Foto: Urmas Luik

Kahe Läänemaa valla tulek Pärnumaa koosseisu pole Pärnumaa ühistranspordikeskusele (PÜTK) probleem. “Lääneranna vald toob Lihula ja Hanila valla Pärnu maakonda ja sel juhul tuleb PÜTKil seal ühistransport korraldada. Bussiliikluse aluseks jääb inimeste sõiduvajadus,” kinnitas PÜTKi juhataja Andrus Kärpuk. Väljakuulutamisel on Läänemaa liinide riigihange ja see jääbki edaspidise liinivõrgu aluseks.

Kärpuki sõnutsi pole veel 100 protsenti kindlust, kas edaspidi jaotub Eesti neljaks regiooniks, mida teenindavad neli ühistranspordikeskust. “Meie seisukoht on, et ühes pundis peaksid olema maakonnad, millel on omavaheline piir. Pärnuga piirnevad Viljandi- ja Läänemaa, kuid loogiliselt ei kuulu Läänemaa Pärnumaaga kokku, jäädes pigem samasse punti Saare- ja Hiiumaaga. Meie arvates võiks regioone olla kuus. Kas nii läheb, on veel vara öelda, aga teenindusala suurenemine on loomulik,” rääkis Kärpuk.

Valitsus on andnud ühistranspordile rohkem raha nii tasuta sõidu kui liinivõrgu ümberkorraldamiseks. Kindlasti saab parandada Varbla ja Koonga ühendust nii Lihula kui Pärnuga – kõik sõltub sõiduvajadusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles