Pärnule tasuta antud elektriauto sattus õnnetusse ja läks mahakandmisele

Martin Laine
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu linnavalitsusele tasuta jagatud kümnest Mitsubishi i-MiEVist pidi hiljuti üks õnnetuse tõttu teenistuse lõpetama.
Pärnu linnavalitsusele tasuta jagatud kümnest Mitsubishi i-MiEVist pidi hiljuti üks õnnetuse tõttu teenistuse lõpetama. Foto: Urmas Luik

Haigla sotsiaaltöötaja sõitis Pärnu linnavalitsuselt tasuta saadud elektriauto mahakandmisele. Nüüd sooviks raviasutus uut masinat.

1. augustil kell 16.23 jõudis elektriauto Mitsubishi i-MiEV roolis olnud sotsiaaltöötaja Pärnus Rohu ja Kirsi tänava ristmikule, kui ta põrkas kokku sõiduauto Volkswageniga. Lääne prefektuuri pressiesindaja Kristi Raidla sõnutsi eiras Mitsubishi juht parema käe reeglit. Õnneks inimesed õnnetuses viga ei saanud. Küll aga kannatasid kokkupõrkes autod. Juhid jõudsid kokkuleppele ja pöördusid kindlustuse poole.

“Mis teha, liikluses ikka juhtub,” kostis haigla juhatuse liige Jan Põlluste. “Aga meie töötaja tunnistas end õnnetuse põhjustajaks. Ta ei märganud paremalt poolt tulnud juhti.”

Kindlustusfirma BTA analüüsis autode kahjustusi ja tõdes, et Mitsubishi kordategemine oleks majanduslikult ebaotstarbekas. BTA kindlustuse kahjukäsitluse ja klienditeeninduse juhataja Kätrin Liebert selgitas, et sõiduki taastamise kulud olnuks samaväärse sõiduki väärtusest suuremad.

Bensiinimootoriga sõiduki kasutuselevõtmise korral tõusevad teenuste kulud. Jan Põlluste

Sellisel juhul on kindlustus valmis lepingu järgi hüvitama uue samaväärse sõiduki soetamise. Kuid kuna nii haigla kui linnavalitsus said need autod tasuta, siis kes hüvitise saab?

Riik andis kümnendi hakul valitsuse ja Mitsubishi koostöös loodud programmi raames Eesti sotsiaaltöötajatele 390 sõidukit. Pärnumaa töötajad teevad ametisõite 2012. aasta maist, kui siinsed omavalitsused said sotsiaaltöö tarvis 24 elektriautot. Sõidukite kasutusse andmise kohta sõlmisid omavalitsused sotsiaalministeeriumiga lepingud.

Omavalitsused jagasid autod omakorda edasi eri asutustele, kus sotsiaaltöötajad neid kasutada saaksid. Nii tuli ka Pärnu haigla käsutusse kaks sõidukit.

2015. aasta lõpul lepingud katkesid ja sellest tulenevalt andis valitsus kümme Mitsubishi i-MiEVi Pärnu linnavalitsusele tasuta ja päriseks, et teenuse osutamine autodega saaks eri asutustes jätkuda.

28. augustil saatis Põlluste linnavalitsusele pöördumise, milles palus mahakandmisele läinud auto uuega asendada. Kirjas selgitas haigla juhatuse liige, et elektriautod aitasid oluliselt parandada sotsiaalteenuste kvaliteeti.

“Bensiinimootoriga sõiduki kasutuselevõtmise korral tõusevad teenuste kulud,” märkis Põlluste. Tema sõnutsi vajab haigla just elektriautot, sest vastasel juhul võib teenuse kättesaadavus halveneda, eriti kui kütusekülu tõttu tuleks lõpetada klientide kodukülastused. “Varem polnud töötajatel selliseid autosid ja tänu elektriautodele said nad hakata rohkem klientide juures kohal käima,” selgitas juhatuse liige.

Samal ajal kinnitas Põlluste, et teenus toimib endiselt. Tema väitel jagavad töötajad nüüd üht allesjäänud elektriautot. “Kahega oli muidugi lihtsam, aga saame seni ühegagi hakkama,” lisas ta.

Linnavalitsuse pressiesindaja Gerli Kõiv kinnitas, et konkreetses kindlustusjuhtumis hüvitatakse sõiduk just linnavalitsusele, kuna juriidiliselt on autode omanik omavalitsus.

Kõivu sõnade järgi sai konkreetne sotsiaaltöötajatele elektriautode jagamise programm läbi, seega: tasuta asendusautot enam sealt kaudu ei saa. Uus masin tuleks soetada linnavalitsusel endal.

Siiski ootab omavalitsus, millise summa täpsemalt kindlustus tasub, ja otsustab selle järgi, kas haiglale uue auto soetamine on võimalik.

2012. aastal kirjutas Pärnu Postimees, et ühe elektriauto kasko- ja liikluskindlustus neelab linnakassast aastas 465 eurot. 2016. aastal Pärnu haiglaga sõlmitud tasuta vara kasutusse andmise lepingu järgi maksis kindlustuse eest sõiduki kasutamise ajal haigla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles