Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Ringrajal tuleb põnev nädalavahetus

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Staažikate motomeeste võidukihutamine retrotsiklitel pakub publikule harva nähtavat vaatemängu. | FOTO: Rauno Kais

Kodukandi tehnikaspordifännid saavad laupäeval ja pühapäeval auto24ringi nime kandval Audru ringrajal nautida Eesti ja lähinaabrite võidukihutamisi kümnes masinaklassis.

Laupäeva esimeses sõidus tuiskavad rajale retrotsikleid taltsutavad motomehed, seejärel stardivad Vihuri rahvaliigas võistlejad ja päeva lõpetab esimest korda Eestis toimuv 200 miili kestussõit.

"Motoringraja endurance ehk meeskondlik kestussõit on maailmas väga populaarne nii sportlaste kui pealtvaatajate seas, sellel võistlusel ei ole kiirus kõige olulisem, edu tagavad pigem õige taktika ja strateegia," rääkis Eesti mootorrattaspordi ringrajakomisjoni esimees Rannus Ervin. "Pealtvaatajatele teeb peale suure sõitjate arvu võidusõidu jälgimise huvitavaks boksides tehtav töö, eelkõige tankimise ja sõitjate vahetuse protseduurid. Kukkumised, väsimus, rehvivalik – kõik see mõjutab lõpptulemust ja võitjat on väga keeruline ennustada."

Kestussõidu stardiprotseduur on eriline: võistlejad seisavad rivis ühel pool rada ja stardisignaali kõlades jooksevad üle tee mootorrataste juurde ning alustavad sealt sõitu. Võisteldakse kahes arvestuses. Suurte kogemustega sõitjate Endurance`i klassis saab registreerida kuni kolm sõitjat ja tiim võib kasutada üht varuratast. Boksipeatuste ja sõitjate vahetuste arv on vaba.

Harrastajate Relay klassis kuulub meeskonda samuti kuni kolm sõitjat, kuid neist igaüks võib kasutada vaid oma tsiklit. Tiim peab sõidu jooksul võistlejaid vahetama vähemalt neli korda.

Pühapäeval selguvad Eesti meistrid SuperStock 600, Superbike`i ja külgvankrite klassis. Karikasarja viimasel etapil kihutavad Vihuri rahvaliiga, C-, B600-, B1200-, noorte Honda 100 NSF- ja retroklassi võidusõitjad.

Tagasi üles