Talv võib teehooldajate poolest tulla

Urmas Hännile
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ehkki rehvid on lumelibedal teel ohutuks liiklemiseks olulised, oleneb sõitja elu paljuski sellest, kui hästi või halvasti on teel tehtud talihooldetööd.
Ehkki rehvid on lumelibedal teel ohutuks liiklemiseks olulised, oleneb sõitja elu paljuski sellest, kui hästi või halvasti on teel tehtud talihooldetööd. Foto: Peeter Raidla

Libedus- ja lumetõrjega seotud ametite juhid väidavad, et seekordne talv ei tulnudki ootamatult ja külmataadi tembutamise tagajärgede kõrvaldamiseks ollakse valmis.

„Meil oli täna dispetšer väljas, vaatas-kontrollis kõik üle,” tõdes Pärnu linnavalitsuse teede peaspetsialist Jaak Kanniste eile keskpäeval. „Puisturid ja kõik muud masinad olid valmis, aga täna me midagi ei teinud.”

Linnaametniku väitel on Pärnul lume- ja libedustõrje raha olemas ja tuleviku suhtes lisab kindlust, et talitööde peatöövõtja on linnas juba mitmes aasta Teede REV-2.

Lumi saab lükatud

„Praeguse seisuga on meil kõik olemas, oleme talveks kindlasti valmis,” nentis Kannistu. „Pole mõtet hakata rääkima erandolukordadest, alati võib talvel üllatavaid olukordi ette tulla, nagu see oli paar aastat tagasi, aga usun, et midagi lükkamata ei jää. Tegutseme päev korraga, nii nagu lumi ja libedus tulevad.”

AS Eesti Teede Lääne piirkonna (Pärnumaa ja Saaremaa) Pärnumaa hooldeosakonna juhataja Kalev Laadi ütles, et osakonna kasutada on lume ja libeduse tõrjel 16 baasautot, peale nende traktorid ja teehöövlid.

Ehkki masinaid on hulk, on neile novembris täiendust loota. Samuti on sõlmitud rida lepinguid eraettevõtjatega, kellel on lumekoristuseks paslik masinapark, kui talv peaks võtma ette enneolematu rünnaku.

„Eile õhtul olid kõik puisturid peal, ootasime libedat,” kirjeldas Laadi neljapäevaõhtust olukorda libedustõrje rindel.

Valmisolekust hoolimata juhtus reede öösel Eesti Teede Lääne piirkonna hooldada Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel Papiniidu sillal inimohvriga lõppenud liiklusõnnetus.

Politsei esmase hinnangu põhjal võis avarii põhjustada libe tee.

Maanteeameti Lääne regiooni direktor Enn Raadik tõdes, et ilma halvenemise tõttu on kehtestatud 24tunnine valve, nii et maanteeameti siinne lepingupartner Eesti Teede Lääne piirkonna Pärnumaa hooldeosakond on suuteline ilmaolude muutumisele operatiivselt reageerima.

Lepingud rahaga kaetud

„Kõikide maakondade hooldelepingud on rahaga kaetud, keegi ei saa öelda, et teedehoole jääb raha taha,” tõi Raadik esile veel ühe teede talihoolde tahu.

Pärnumaale on see oluline sõnum, sest lisandus ju siinmail Pärnu ümbersõidu valmimisega kümmekond kilomeetrit teed, mille hooldamise eest tasub maanteeamet. Täpsemalt on kõne all Via Baltica lõik, mis algab linnapiirist Tallinna maanteel, kulgeb Ehitajate ja Liivi teed pidi ning lõpeb Raekülas linnapiiril. Peale selle Tallinna maanteed Haapsalu maanteega ühendav Lennuvälja tee.

Mõlema lõigu äärde jäävad kõnniteed on aga linna hooldada.

Lääne regiooni direktor märkis, et maanteeametit kui tööde tellijat ei huvita lume- ja libedustõrje protsess, vaid see, et lepingupartneri tegevuse tulemusel vastaks tee kehtestatud seisundinõuetele. „Meie kontrollime nende nõuete täitmist ja kui avastame täitmata nõudeid, on meil õigus rakendada sanktsioone ja muid meetmeid,” valgustas Raadik töö tasustamise tagamaid. „On nõuded täidetud, saab tegija lepingujärgse summma; leiame sealt kõrvalekaldeid-hälbeid, vähendame summat, selleks on oma protseduurid ette nähtud.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles