Buss tulgu pigem hiljem kui varem

Asso Puidet
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kehv, kui buss jõuab peatusesse märgitust hiljem. Veel kehvem, kui varem.
Kehv, kui buss jõuab peatusesse märgitust hiljem. Veel kehvem, kui varem. Foto: Ants Liigus

Kui tipptundidel tuleb nii mõnigi kord ette, et bussid peatustesse mõni minut hiljem jõuavad, siis ajal, mil sõitjaid vähe, kipub olema vastupidi: õigeks ajaks peatusesse saabunud jäävad bussist maha.

Jääb selline graafikust hälbimine paari minuti sisse, on see Pärnu bussipargi direktori Andrus Kärpuki ütlust mööda normaalne. Kaheminutiline lõtk kehtib tema andmetel Pärnu linnaliinidele juba nõukogude ajast. On ju peatuste läbimisajad orienteeruvad ja paljugi, mis võib juhtuda: ummik, punane laine valgusfoorides või mingi muu, bussijuhi tahtest sõltumatu põhjus.

Peaks buss peatusesse jõudma aga rohkem minuteid hiljem või varem, on kuri karjas. Eriti just viimasel juhul. “Varem kui kaks minutit jõudmine ei ole aktsepteeritav,” sõnas Kärpuk resoluutselt.

Ometi tuleb ette, et ka viis minutit varem peatusesse sättinud inimene näeb eemalduva bussi tagatulesid. Ebameeldiv üllatus, mis talvisel ajal, kui väljas paugub pakane, võib lõppeda tervisekahjustusega.

“Kui saame sellise info ja see vastab tõele, siis karistame bussijuhti küllaltki rangelt,” ei sallita bussipargi direktori kinnitusel selliseid maneere. Küllaltki rangelt tähendab tema selgitusel, et süüdi tunnistatud sohver saab oma eksimusega proportsionaalselt vähem kvaliteetse töö eest ette nähtud lisatasu.

Peale bussijuhi karistamise on ettevõte valmis hüvitama pettunud sõitja kannatused. “Ütleme, et näiteks buss jääb käigust ära, inimene võtab takso, siis loomulikult hüvitame taksoarve,” kinnitas Kärpuk. Mõistagi eelneb sellele põhjalik menetlus asjaolude väljaselgitamiseks, sest pimesi ei saa ju kaebaja juttu uskuda.

Et üldse saaks menetlust alustada, on Kärpuki sõnade järgi hädavajalik, et ühel või teisel põhjusel bussiliikluses pettunud inimesed võtaksid bussipargiga ühendust. Kas siis ettevõtte veebilehel oleva kaebusteraamatu kaudu või telefonitsi.

“Ainult koostöös saame paremaks,” kutsus Kärpuk inimesi üles teavitama oma tähelepanekutest, et nõnda anda oma panus meie kodumaa transpordisektoris ikka veel esinevate kitsaskohtade likvideerimiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles