Reformierakond võttis Pärnu noori kuulda

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussipiletid. Foto on illustreeriv.
Bussipiletid. Foto on illustreeriv. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Rohkem kui tuhat Pärnu noort, kes kaks aastat tagasi tasuta bussisõidu toetuseks oma allkirja andsid, võivad rahul olla – Reformierakond on nende soovi valimisprogrammi kirjutanud.

“Kui Edgar Savisaar sellise asja kehtestab, oleme valmis kaaluma,” lubas Pärnu linnapea Toomas Kivimägi 2011. aasta veebruaris. Keskerakonna toonase Pärnu noortekogu esimehe Kätlin Joala eestvedamisel oli 35 inimest, kellest neli-viis kuulusid Keskerakonda, kogunud tasuta bussisõidu toetuseks 1002 allkirja.

Algatusele pandi erakondlik silt

Kuna idee algatajaks oli keskerakondlane, suhtus linnavõim algatusse skeptiliselt. Nii Kivimägi kui abilinnapea Romek Kosenkranius rääkisid, et õpilaste tasuta ja piiramatu bussisõit eeldaks näiteks maamaksu neljakordset tõstmist. “Õpilase kuupileti hind (5.11 eurot – T. R.) on sama mis kahe kinopileti hind,” ei pidanud Kivimägi bussisõitu noorte jaoks üleliia kalliks.

Joalat hämmastas, et linnapea niivõrd paljude inimeste tahteavaldusele kohe erakondliku sildi külge riputas ega olnud valmis isegi noortega kohtuma. Lõpuks esitas Keskerakond õpilaste tasuta bussisõidu kehtestamiseks eelnõu, kuid Kivimägi valimisliidust, Reformierakonnast, Isamaa ja Res Publica Liidust ning sotsidest koosnev võimuliit hääletas selle volikogus maha.

Joala ja tema mõttekaaslaste eesmärk oli Pärnu üldhariduskoolides ja kutseõppeasutustes õppivate õpilaste tasuta sõidu õigus. Reformierakond on valimisprogrammi kirjutanud soovi pakkuda tasuta bussisõitu ainult Pärnu linna põhikooli lastele.

Miks ainult põhikooli õpilastele?

Joala sõnade järgi on tal hea meel, et Reformierakonna linnapeakandidaat Andrei Korobeinik, julgustatuna Tallinnas üha enam populaarsust võitvast tasuta ühissõidukiliiklusest, on asunud tema ja ta mõttekaaslaste ideed toetama. Samas rõhutas Joala, et lastel ei tohiks vahet teha ning koolis käivad ka algklasside, gümnaasiumide ja kutseõppeasutuste õpilased.

“Pärnus on kavandamisel gümnaasiumireform. Ülekohtune oleks öelda õpilasele, kes Vana-Pärnust Koidula gümnaasiumis käib, et sina mine jala või osta pilet,” lausus ta.

Kaks aastat tagasi, kui Keskerakond õpilaste tasuta bussisõidu eelnõu esitas, arvestas ta selle maksumuseks 242 864 eurot. Korobeiniku andmetel maksaks osa sellest ehk ainult põhikooli õpilaste tasuta sõit aastas üle 100 000 euro.

Joala leidis, et kulu tuleks kindlasti üle vaadata, kuid sellest olulisem on, et eri poliitiliste jõudude seas on tekkimas tahe mõte ellu viia. “Kutsun peale Reformierakonna teisi erakondi ja valimisliite ideega ühinema,” ütles ta.

Tallinnas saavad kõik linna sisse kirjutatud inimesed ühissõidukis tasuta sõita ja see on suurendanud ühissõidukite kasutatavust kümnendiku võrra. Pärnust kirjutas end jaanuaris välja 155 inimest, neist 130 Tallinna. Kui paljud neist tasuta bussisõidu tõttu ümber registreerida otsustasid, pole teada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles