Eurovision 2014 võitja Conchita Wursti välimus on andnud nii kommenteerijatele kui teistele asja-pulkadele võimaluse rääkida aia asemel aiaaugust, laulust ei sõnagi (peaaegu), see-eest välimusele valati sõnade kahurituli peale.
Meesnaine vs naismees!?
Esiteks tuleb taas üle korrata, et tegemist on lauluvõistlusega (Eurovision Song Contest), mitte aga kostüümi- või sõu- või akrobaatikanumbrite heitlusega.
Mida teame Eurovisioni lauluvõistluse võitjast Conchita Wurstist (25)? Kodanikunimega Thomas Neuwirth on elukutselt moedisainer, muusikaga tegelnud juba varases nooruses. Ja kõige olulisem teave - eraelus elab ja tegutseb Neuwirth mehena, hoides selget piiri oma lavategevuse ja eraelu vahel.
Kas kaug- või lähiajaloost on teada avalikke esinemisi, kus mees tegutseb naise rollis ja vastupidi, naine askeldab mehe osas? On ikka teada.
Väidetavalt olla William Shakespeare näidendeis mehed rahumeeli mänginud naiste osi, loomuli-kult vastavalt kostümeeritult. (Ilmselt oli lood samad ka nn muinasajal.)
Kuidas on lood kodukamaral, kas mehed-naised on "vahetusse" läinud? Muidugi on, ja hästi noid rolle täites. Mõned näited allpool.
Oskar Lutsu "Kevades" mängis Joosep Tootsi suurepäraselt Mari Möldre. Salme Reek on Tom Sa-wyerina kiidusõnu pälvinud, Boris Kaburi lavatükis "Rops aitab kõiki" Ropsina tegutsenud. Tänagi heas vormis olev Ita Ever oli W.Shakespeare näidendis "Kuningas Lear" Briti kuningas Lear.
Ja ka naismehena sai kenasti hakkama saates "Su nägu kõlab tuttavalt" Tanja Mihhailova, kes lau-lis-kehastas tenorite suurkuju Luciano Pavarotti´t , ja seejuures habemes näoga.
Mida kosta naismeeste rollis osalenute kohta? Või jätaks nad rahule, sest tegu ju meelelahutusega. Kes tahab, see vaatab, kes ei soovi vaadata, jätku pori kaela valamata.