Juhtkiri: Rail Balticu soovituslik trass

Arvamustoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Postimees.
Pärnu Postimees. Foto: PP

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kuulutas üleeile töövõitu Rail Balticu optimaalse trassikoridori kindlaksmääramisel. Pärast 15 avalikku arutelu Harju-, Rapla- ja Pärnumaa omavalitsustes tunnistati, tuginedes loodus- ja inimkeskkonna kriteeriumidele, samuti lähtudes tehnilisest teostatavusest, ehitusmaksumusest ja sotsiaalmajanduslikest aspektidest, kõige optimaalsemaks trass, mis läbib Pärnu linna, möödub Järvakandi alevist ja Rapla linnast läänest ning kavandatavast Nabala looduskaitsealast ida poolt.

Järgmine samm edasi liikumisel on laekunud ettepanekute analüüs. Soovituslik trassi asukoht on aluseks eelistatud koridori suhtes otsuse langetamisel. Hiljemalt septembri lõpuks annab oma seisukoha Eesti valitsus.

Küsimus on aga selles, kas teame kõike Rail Balticust? Kiiduväärt on kodanikeühenduse Avalikult Rail Balticust tegevus ja protsessil silma peal hoidmine. Ent pruukis vaid ministeeriumil edasiminekust teatada, kui Postimehes ilmus eile majandusgeograafi ja multitalendi Hardo Aasmäe artikkel, millest noppisime mitu seisukohta, mis vajaksid vähemalt vastu vaidlemist. Näiteks „kavandatav Pärnu trassivariant on kõigist võimelikest kõige ebasobivam ega vasta Eesti huvidele”.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles