Andres Lindemann: Rail Balticu trassivalik põhineb võrdlusanalüüsil

, Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi peaspetsialist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Lindemann.
Andres Lindemann. Foto: PP

Rail Balticu trassikoridore on võrreldud juba paari aasta jagu ja nüüdseks on üle Eesti olnud ligemale 45 avalikku arutelu. Vähemalt teist niisama palju on toimunud kohtumisi vallaesindajate, kogukondade, maavalitsustega. Kõigi nende käigus on tutvustatud ja arutatud alternatiivide võrdlustulemusi, mille eesmärk on olnud leida optimaalseim, reaalsetele argumentidele tuginev raudteekoridor.

Vaatamata sellele levib müüt, nagu oleks Pärnumaa eelistatud valik Are ja Vändra vallas sobimatu või puuduksid selle valiku põhjendused. Viimast sellekohast kirjutist võis lugeda 6. mai Pärnu Postimehest Silvia Paluoja antud ülevaates “Are valla kolm küla nõuavad Rail Balticu koridori võrdlust”. Võtan veel kord kokku valiku selgitamise olulisemad aspektid.

Lühidalt öeldes on vaidluskohaks Pärnumaal Rail Balticu alternatiivid 5C ja 5D. Need puudutavad peamiselt Are, Tootsi, Tori ja Vändra valda. Esimene otsevariant 5C valiti uuringutele tuginedes, teist – varianti 5D – peavad paremaks kohalikud vallad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles