Ajal, kui põhikoolide õpilased tegid tasemetöid, tekkis probleem teadmatusest, mis valdab kuuenda klassi õpilasi enne tasemetöö tegemist. Nimelt selgus aine, milles tasemetööd tehakse, alles testimise päeval. Idee kontrollida õpilaste oskuste ja teadmiste taset aines, mis ole varem teada, on iseenesest hea. See välistab võimaluse spetsiaalselt valmistuda, tekib aus pilt õpilaste omandatud oskustest, mis on hea tagasiside nii õpilasele kui tema vanemale, õpetajatele, koolile ja riigile. Õpilasliit peab oluliseks sellise tagasiside kogumist. Millega me aga nõustuda ei saa, on spetsiaalne valmistumine, mis tegelikkuses aset leiab, ja (kohatine) tulemuse sidumine klassi lõpetamisega.
Tellijale
Tasemetöödest põhikoolis ja nende mõttest
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ideaalis peaksid tasemetööd näitama õpilase õpitulemuste hetketaset, seda ilma spetsiaalse ettevalmistuseta. Praeguseks on need saanud peaasjalikult mõõdupuuks, mille põhjal võrreldaks õpilast õpilasega, kooli kooliga. Tasemetöö võib tähendada tundidepikkust ettevalmistust, sellest tulenevat vaeva ja stressi ning seda kõike juba kuuenda klassi õpilasele. Ka on tasemetööd osas koolides klassi lõpetamise kriteerium. Tasemetööde tulemusi kasutatakse lõpuhinde kujundamisel, mida õpilasliit õigeks ei pea. Peale selle võidakse tasemetöö ainena hinnata loovaineid, mida peame ebamõistlikuks. Ei ole õige hinnata õpilaste loovust.