Draamaõpetus Pärnu Kadri lasteaias

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Kadri lasteaia tänavuse õppeaasta prioriteediks on laste loovuse arendamine läbi draamamängude.
Pärnu Kadri lasteaia tänavuse õppeaasta prioriteediks on laste loovuse arendamine läbi draamamängude. Foto: Erakogu

Selleks, et kunstnikul oleks vaatajale midagi pakkuda, on tal endal vaja pidevalt areneda, ajaga kaasas käia ja muljeid koguda. Sellest sünteesib ta hiljem ideed, uue tuule, mis omakorda arendab vaataja maailmapilti. Niisamamoodi on mõtteid, teistsuguseid vaate- ja tegutsemisnurki vaja õpetajatelgi. Ennast motiveerida ja uut otsida saab õpetaja ise, kuid seda protsessi toetab loomulikult läbimõeldud lisakoolituste programm.

Pärnu Kadri lasteaia 2016/17. õppeaasta prioriteet on arendada laste loovust draamamängude teel. Just selle idee tuules lõimegi suurepärase programmi oma meeskonna oskuste täiendamiseks.

Programmi suurepärased koolitused korraldas nukumuuseumi juhataja Maria Usk. Inspireerituna põnevatest loengutest mõistsime, et veel rohkem annaks juurde võimalus minna muuseumi kohapeale ja seal näha teatrimaailma praktilist poolt. Kust sa ikka teatritegemiseks mõtteid kogud, kui mitte teatrist endast? Nukumuuseumi koolituse rahastamiseks kirjutati projekt, mis sai Innovesti toetuse.

Teatrimängud on lastele põnevad ja pakuvad palju tegutsemisvõimalusi. See arendab nende kognitiivset, moraalset, emotsionaalset ja sotsiaalset arengut. Laps peab saama selles protsessis kasutada oma loovust, õppima rühmas tegutsema, ülejäänutega arvestama ja vajaduse korral oskama kaaslasi abistada. Tegevus peaks olema täis eduelamust, naeru ja lusti, mitte hirmu ununenud sõnade või liikumise pärast.

Draamamängudesse on lõimitud koolieelse lasteasutuse õppekava kõik ainevaldkonnad: keel ja kõne, matemaatika, kunstiõpetus (näiteks dekoratsioonid, kostüümid), muusika ja liikumine. Elu ja keskkond. Iga mäng erineb eelmisest.

Kõige selle juures on õpetajal väga suur roll. Lapsed saavad protsessis küll väga palju ise ära teha ja otsustada, kuid seda eelkõige siis, kui neil on kõrval tark ja suurte teadmiste pagasiga "lavastaja" (õpetaja). Varasemad aastad on näidanud, et laste etendused on olnud põhiliselt tekstile orienteeritud. Tegelikult ei ole teksti sõna-sõnalt ära õppimine nii oluline.

Palju tähtsam on protsess, milles laps osaleb. Koolitus õpetaski meid seda protsessi nägema. Kindlasti andis see palju juurde meie töötajate tavapärasele ja alternatiivsele eneseväljendusoskusele, toetab koostöövalmidust kõigi inimtüüpidega ja on mõjutanud grupisiseste väärtushinnangute kujunemist. Projekt toetab meie asutuse arengut teel õppivaks organisatsiooniks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles