Maavalitsus vaeb Pärnusse jõudmise võimalusi

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu lennujaam.
Pärnu lennujaam. Foto: HENN SOODLA/PRNPM/EMF

Homme toimub Pärnu maavalitsuse algatusel transpordikonverents “Pärnumaa kiirteed Euroopasse – kas tulevik kolkas või tuiksoonel?”, ettekanded käsitlevad õhu- ja maateed pidi kohalejõudmist, veetee võimalustest paraku eraldi ei kõnelda.

Pärnumaa omavalitsuste liidu ja Europe Direct Pärnumaa infopunkti kaaskorraldusel peetav arutelupäev algab maavanem Andres Metsoja avaettekandega “Pärnumaa parema aeg-ruumilise kättesaadavuse tagamine”. Seejärel annab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske hinnangu koduriigi senisele transpordi arengukavale ja vaatab tulevikku.

Siseministeeriumi ja Tallinna tehnikaülikooli mehed Tavo Kikas ja Dago Antov käsitlevad Pärnumaa transpordivõrgustikku üleriigilise planeeringu “Eesti 2030+” seoses.

Põnevaks tõotab kujuneda pärastlõunane arutelu Pärnust kui lendamise sihtkohast, kus teoreetikute kõrval võtavad sõna ettevõtjad-praktikud, kellele Soome või Rootsi otselennud on ärieduks ning Pärnu kui turismisihtkoha turundamiseks olulised.

Kuidas ikkagi tuua rahvusvaheline raudtee Rail Baltic läbi Pärnu, mismoodi on läinud rahvusvahelise maantee Via Baltica teemaplaneering ja kas sellest saab Eesti esimene või hoopis neljas tee Euroopasse – need küsimused on päevakorral arutelu õhtupoolsel ajal.

Sõna sekka ütlevad ala asjatundjad Tallinna tehnikaülikoolist, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist, lääne regionaalsest maanteeametist ja maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonnast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles