Sütevaka õpilased võidutsesid rahvusvahelisel informaatikavõistlusel

Meelis Kalme
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sytevaka liikmed on auhinnaga rahul. Meeskond on pildil koos Eestlastest žüriiliikmete Riin Saadjärve, Jaana Kõvatu ja Triinu Grossmanniga ning võistluse peakorraldaja Inguss Blaudums'iga.
Sytevaka liikmed on auhinnaga rahul. Meeskond on pildil koos Eestlastest žüriiliikmete Riin Saadjärve, Jaana Kõvatu ja Triinu Grossmanniga ning võistluse peakorraldaja Inguss Blaudums'iga. Foto: Väino Tuisk

Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi meeskond Sytevaka võitis Lätis digitehnoloogiakonkursi Ventspils IT Challenge'il vanemas vanusegrupis esikoha.

Ülesanded olid etteantud teemal info otsimine, multimeediaesitluse koostamine ja selle žüriile esitlemine. Muu hulgas tuli luua kontseptsioon klassikalise videomängu taaselustamiseks ja seda presenteerida.

Aega anti kolm ja pool tundi, millest õpilaste arvates edukaks täitmiseks piisas, kuid natuke lisaaega võimaldanuks lõpptulemust läbimõeldumalt esitleda. Võitjameeskond koostas esitluse arvutimängu "The Elder Scrolls" kohta: see koosnes slaidikavast, videost ja veebilehest.

Sytevaka tiimi moodustasid Tom Suiste, Erik Vipre ja Karl-Enrik Kriis, kes sisustavad aega IT ja multimeediaga. Võistlusel osalemise otsust langetada keeruline ei olnud: taheti saada uusi kogemusi, kopsakas auhinnafondki motiveeris osa võtma.

Võistlustöid hindas rahvusvaheline žürii, kuhu kuulusid kohtunikud Eestistki. Eestist kuulusid žüriisse Riin Saadjärv Puhja koolist, Jaana Kõvatu Varstu koolist ja Triinu Grossmann Haanja koolist.

"Võistlustöid hinnates tuli tõdeda, et tehniliste oskuste poolest ei jää meie õpilased Läti ja Leedu õpilastele alla, küll aga peaksime mõtlema, kuidas arendada nende loovust, sest originaalne lähenemine ülesannete lahendamisel on aspekt, mis võimaldab silma paista ja töö vastu huvi äratada," ütles Saadjärv. "Selle tõestuseks on Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi õpilaste võit vanimas vanusegrupis: võistkond paistis silma originaalse lähenemisega ülesande lahendamisel ja suurepärase lahenduse esitlemisega."

Saadjärv nentis, et töid hinnates kerkisid kõigi riikide meeskondade seas esile nõrgad kohad, näiteks viitamine, info süstematiseerimine ja oskus valida ülesande lahendamiseks sobiv vahend või keskkond.

Konkurss toimus 15.–17. novembrini. Pärnumaalt osalesid finaalis veel võistkonnad Virtsu Virtsu koolist, Surjukad Surju põhikoolist, Golden Emoji ja Banana Koonga koolist, Cool Kilingi-Nõmme gümnaasiumist, MRK ja KGA Pärnu Koidula koolist ning Helios Sütevakast.

Ventspilsi IT-võistlusest võttis osa 1848 last, neist 316 Eestist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles