Tarbijad eelistavad madalat hinda kodumaisele toodangule

PP
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
50 000-eurone preemia kõigile töötajatele võib jääda Eesti ajaloos ainukordseks juhtumiks.
50 000-eurone preemia kõigile töötajatele võib jääda Eesti ajaloos ainukordseks juhtumiks. Foto: Margus Ansu / Postimees

Hiljutine toiduliidu tellimusel ja Kantar Emori tehtud uuring näitas, et 90 protsenti Eesti tarbijaid eelistab kodumaiseid toiduaineid. See näitaja on pigem hoiakuline, sest paljud langetavad lõpliku ostuotsuse hoopis hinna põhjal.

Selveri juhatuse liige Kristi Lomp tunnistas, et eestimaist toidukaupa armastatakse. Nende kogemusel eelistatakse kodumaiseid värskeid lihatooteid ja liha ning piimatooteid.

Siiski nähtub, et osa inimesi ei saa endale kodumaiste toodete soetamist lubada. “Eesti toit ei ole paljudele tarbijatele taskukohane,” nentis Lomp. “Kuigi öeldakse, et sooduspakkumistest lastakse end pigem vähe mõjutada, näitab ostukäitumine midagi muud.”

Väga selgelt eristub puu- ja juurviljade kategooria, kus tarbijad eelistavad küll kodumaist, kuid parema kvaliteedi korral valivad importtoote.

“Kui Eesti päritolu liha- ja piimatoodangu kvaliteeti peetakse­ väga kõrgeks, on kohalikel köögiviljakasvatajatel veel suur töö teha,” märkis Lomp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles