Keskerakond: Neljarajaliste teede tarbeks tuleb vajaduse korral laenu võtta

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neljarealine maantee.
Neljarealine maantee. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Keskerakonna volikogu võttis täna vastu poliitilise avalduse, milles rõhutatakse, et riiklike põhimaanteede areng peab olema prioriteet ja selle eesmärgi saavutamiseks ei tohi karta laenu võtta.

Keskerakonna hinnangul tuleb Eestis lähiaastatel valmis ehitada neljarealine maantee nii Tallinna ja Pärnu vahel, Tallinna ja Tartu kui ka Tallinna ja Narva vahel.

Avalduse ettekande pidas majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni nõunik Peeter Kadarik, kes tõi esile, et Eesti põhimaanteede neljarealiseks ehitamisest on räägitud aastakümneid, kuid see on endiselt tegemata. Keskerakond peab ühtlasi oluliseks, et kõik Eesti parteid avalikustaksid juba sel aastal visiooni Eesti põhimaanteede tuleviku kohta: nii saaksid inimesed järgmise aasta riigikogu valimistel teadliku valiku teha.

„Autojuhid, kes sõidavad Tartu, Pärnu või Narva, teavad, kuivõrd tavapärased on paraku ohtlikud möödasõidud ja liiklusohtlikud olukorrad, mis võivad lõppeda traagiliselt. Meid on Eestis liiga vähe, et lasta sel jätkuda,“ rõhutas Kadarik.

Riikliku taristu areng kannab Kadariku sõnutsi endas mitut lisandväärtust: ehitus elavdab riigi majandust, linnade aegruumiline vahemaa väheneb ja liiklusohutus suureneb. Volikogu kiitis valitsuskoalitsiooni otsust teha 135 miljoni euro suurune taristuinvesteeringute programm, millega panustatakse sel ja järgmisel kahel aastal palju raha meie põhimaanteede ja rongiliikluse arendamisse.

„Via Baltica maantee ehituseks on tulevatel aastatel eraldatud veel 44 miljonit eurot. Samuti nähakse ette Tallinna–Narva maanteel ohtliku Aaspere–Haljala teelõigu 2+2 kujule viimist, milleks eraldati 15 miljonit eurot,“ tõi Kadarik näiteid.

"Riiklike põhimaanteede areng peab olema prioriteet ja eesmärgi saavutamiseks ei tohi karta laenu võtta. Majanduslikult tasuvateks investeeringuteks lisakapitali kaasamine annab suure panuse kestliku majanduskasvu tagamisse. Seega on laenuraha toel põhimaanteede neljarajaliseks ehitamine kasulik otsus nii lühi- kui ka pikaajalises perspektiivis," seisab avalduses.

"Kindlasti ei tohi jätkuda eelmise valitsuse praktika, kus ehitati põhimaanteid muude teede arvelt. Kui 20. oktoobril 2016 kinnitati riigiteede teehoiukava aastateks 2014–2020, eraldati Kose–Ardu–Võõbu–Mäo teelõigu neljarealiseks ehitamiseks lisaraha, kuid märksa vähem kui tarvis. Liiklusohutuse tagamiseks suure liikluskoormusega Tallinna–Tartu maanteel ajatati teedevõrgu säilitamise ja kattega taastusremondi mahtu ning teede hooldamise kulusid. Seeläbi on kannatanud just väiksemate teede kvaliteet. Kruusateede mustkatte alla viimine peab jätkuma senisest suuremas mahus," sedastab erakond.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles