Haigla asub selgitama, mis patsiente tegelikult huvitab

Pärnu haigla.

FOTO: Gertrud Alatare

Pärnu haiga liitus rahvusvahelise võrgustikuga “What matters to you?” ja korraldab Eestis esimest korda patsiendipäeva, mille käigus haigla töötajad koguvad tagasisidet patsientidelt, et muuta haiglas viibimine neile mugavamaks ja meeldivamaks.

Patsiendipäev toimub Pärnu haiglas homme, 6. juunil.

“Selle asemel, et küsida patsientidelt, mis neil viga on, küsime neilt, mis on neile tähtis – see annab patsiendile võimaluse öelda, mida ta tahab, et oleks teisiti. Samuti aitab avatud suhtlus kaasa põhjalike ja inimesele selgemate raviplaanide koostamisele,” selgitas haigla kvaliteedijuht Teele Orgse.

Orgse lisas, et üldiselt läheb vaja väikseid muudatusi. “Olgu selleks protseduuri ajaks kardina sulgemine kahe voodi vahel või võimalus visata pilk peeglisse enne operatsiooni. Need on väga lihtsad ja inimlikud soovid,” märkis ta.

Patsiendipäeva käigus kogutud tagasiside võimaldab haiglal edaspidi parandada teenuse kvaliteeti. Tagasisidet koguvad kõik Pärnu haigla töötajad.

Tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjoni eelmisel aastal menetletud 45 kaebusest kuue puhul tuvastati raviviga, mis tulenes ainult suhtlusest ja töökorraldusest. “Nii nagu ootab inimene poes või kohvikus, et temaga ollakse viisakas ja lugupidav, ootab ta seda haiglas olles,” võrdles Orgse.

Patsiendipäeva tähistamine 6. juunil sai alguse 2014. aastal Norras. Nüüdseks on sellest kujunenud ülemaailmne tervishoiuasutuste liikumine, tänavu korraldatakse päeva üle 800 tervishoiuorganisatsioonis. Peale Eesti tähistavad patsiendipäeva tänavu esimest korda Keenia, Saksamaa, Lõuna-Aafrika Vabariik, Pakistan, Argentina, Peruu ja Šveits.

Tagasi üles