Pärnu haigla kavandab Internetis vastuvõtule registreerimist

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu haigla.
Pärnu haigla. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Pärnu haigla uuring näitas, et patsiendid on valdavalt rahul arstide tööga, kuid nurisevad pika järjekorra üle, olukorra parandamiseks suunab haigla osa patsiente õdede vastuvõtule ning plaanib avada Internetis arsti juurde registreerimise.


Mullu septembris-oktoobris tehtud patsiendi rahulolu uuringu ankeedi täitis Pärnu haiglas 761 ambulatoorset patsienti.



Haigla küsis hinnangut vastuvõtule kirjapaneku ja registratuuri töö suhtes. Samuti uuriti arvamusi arsti ukse taga ootamise, patsiendisse suhtumise ja vastuvõtul saadud info kohta, nimetas Pärnu haigla klienditeeninduse juht Aide Aavik.



Oma arvamust haigla ja arstide kohta ei pidanud paljuks teada anda valdavalt naised, neid oli vastanute seas 75 protsenti. Enim täitsid ankeete 40-65aastased patsiendid.



Uuringust selgus, et enamik patsiente on Pärnu haigla ambulatoorsete raviteenustega rahul ja valmis end taas Pärnu arstide hoole alla andma, igati soosiva hinnangu pälvis registraatorite suhtlemisoskuski.



Kõrgeimad rahulolu hinnangud kogu uurimuses anti arsti ja õe või muu spetsialisti suhtumisele patsiendisse.



Väga rahule jäädi ka protseduuride ja ravimite kasutamise kohta käivate selgitustega. Samal ajal soovisid patsiendid rohkem juhiseid, kuidas haigusega kodus ise toime tulla.



Ootuspäraselt olid patsiendid kõige vähem rahul pika ravijärjekorraga, mis sai kogu küsitluse madalaima tulemuse.



Ambulatoorse vastuvõtu pikad järjekorrad on tingitud eriarstide puudusest. Näiteks vajaks haigla hädasti juurde naistearste, radiolooge ja erakorralise meditsiini arste.



Naistearstile ootajate olukorra leevendamiseks on haigla avanud günekoloogide vastuvõttude kõrval ämmaemandate vastuvõtud.Mullu toimus haiglas 23 746 naistearsti vastuvõttu ja 7830 ämmaemanda vastuvõttu.



Samamoodi rakendatakse õdede vastuvõtte muudes valdkondades, näiteks uuringutel (vaateväljauuring, audiomeetria), ennetustegevuses (südamehaigused, diabeet) ja nõustamises.



Kõige lihtsam on Pärnu haiglas pääseda lastearsti juurde, kuhu on ooteaeg kaks-kolm päeva.



 Patsiendid soovisid, et kroonilistelt haigetelt ei nõutaks saatekirja. Paraku pole see võimalik, sest saatekirjanõue tuleneb tervishoiuteenuste osutamise regulatsioonidest.



“Iga konkreetse haigusjuhtumi puhul toimub perearsti ja eriarsti vahel koostöö,” selgitas Aavik. “Kui eriarst konsulteerib perearsti ravi prognoosi ja rõhuasetuse suhtes, siis perearst jälgib ravi toimet ja muutusi. Krooniline haigus ei ole püsiv seisund, vaid areneb individuaalselt. Perearsti saatekiri eriarstile sisaldab olulist eelinfot teostatud uuringute ja diagnoosihüpoteeside kohta.”



Paljud patsiendid tegid ettepaneku luua Interneti-põhine ambulatoorsele vastuvõtule registreerimise võimalus. Ses suhtes on Pärnu haigla vastus patsientidele rõõmustav: vastav moodul ongi juba välja töötatud ja Pärnu on Eestis üks esimesi haiglaid, mis seda kasutama hakkab.



Interneti-põhine registreerimise süsteem võimaldab vastuvõtuaegu broneerida nii perearstidel kui patsientidel.



Praegu tehakse tehnilist ettevalmistustööd, kuna registreerimine käib ID-kaardiga ja eeldab registreerija autentimist. “Igapäevatöösse rakendame mooduli juba käesoleval aastal,” lubas Aavik.



Aprillis toimub Pärnu haigla statsionaarsete patsientide rahulolu-uuring.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles