Liilia Oberg: Raeküla kool võõrustab Euroopa haridusjuhte

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liilia Oberg.
Liilia Oberg. Foto: PP

Aprilli viimasel nädalal toimub Pärnus Raeküla kooli eestvedamisel rahvusvaheline haridusjuhtide õppelähetus.

Samalaadsed haridusasutuste korraldatud õppelähetused toimuvad Euroopa elukestva õppe programmi raames igal aastal kõikides Euroopa riikides.

Eestis valib korraldajad välja sihtasutuse Archimedes hariduskoostöö keskus.

Pärnu Raeküla kooli direktor Liilia Oberg, millele keskendub 23.–27. aprillini Pärnus toimuv rahvusvaheline õppelähetus?

Meie korraldatava õppelähetuse teema on „Sisehindamise süsteem Eesti üldhariduses“.

Teema valiku põhjuseks on märkimisväärsed muudatused meie haridussüsteemis seoses hariduse kvaliteedi tagamise ja haridusasutuste välishindamise vähenemise ning asutuste eneseanalüüsi ja -hindamise suurenemisega. See on oluline muutus haridusasutuste suurema usalduse suunas.

Olen osalenud kahel haridusjuhtide õppelähetusel, korraldanud 2000. aastal esimese haridusjuhtide õppelähetuse Eestis, tutvunud mitme Euroopa riigi haridussüsteemiga. Selle kogemuse põhjal võin väita, et Eesti hariduskorraldus on ühiskonna muutustega hästi kohanenud; meil on küll õppida teiste riikide kogemustest, kuid meil on palju uuendusi hariduskorralduses, mis võiksid olla eeskujuks ülejäänud Euroopale.

Üks nimetatud valdkondadest on meie haridusasutuste üleminek väliselt hindamiselt/kontrollsüsteemilt sisehindamisele ja eneseanalüüsile. Seda suurepärast kogemust võime jagada oma kolleegidega mujalt Euroopa riikidest.

Kes on osalejad?

Meie õppelähetuses osaleb 15 haridusjuhti 12 riigist. Nende hulgas on nii haridusasutuste juhte kui juhtide asetäitjaid, inspektoreid ja nõustajaid omavalitsustest ning ministeeriumidest. Nende soov on saada teadmisi, kuidas on meil korraldatud hariduse kvaliteedi hindamine, koolide enesehindamine, võrrelda oma koduriigi süsteemi meie korraldusega, tõsta oma kompetentsust.

Õppelähetus annab ka võimaluse leida edaspidiseks koostööpartnereid.

Mida väliskülalised Pärnus teevad?

Nad saavad viiel tööpäeval põhjaliku ülevaate sise- ja välishindamise korraldusest ja kogemusest Eestis, Pärnumaal ja mitmes koolis, meetoditest ja mõjust haridusasutuste enesehindamisel.

Nad kohtuvad ja diskuteerivad haridus- ja teadusministeeriumi, maavalitsuse, kohaliku omavalitsuse ja koolide esindajatega, kes on seotud sisehindamisega või vastutavad selle valdkonna eest.

Oleme planeerinud külastada nelja üldhariduskooli ja üht lasteaeda: Raeküla ja Kuninga tänava kooli, Hansagümnaasiumi, Laupa põhikooli ja Kastani lasteaeda. Viime külalised ekskursioonile Pärnu linnas ja Endla teatrisse, samuti külastame Carl Robert Jakobsoni talumuuseumi Kurgjal.

Iga tööpäeva lõpul arutavad külalised isekeskis päeva jooksul omandatut ja koostavad rühma aruande. Lähetuse lõppedes peavad nad esitama ühise rühmaaruande.

Aruande vorm on üsna mahukas, selles peavad osalejad kirjeldama, milliseid häid kogemusi nad on lähetusel omandanud, mida on ühist ja erinevat seni oma riigis kogetul ja korraldajariigis.

Aruanne peaks kajastama sedagi, milliseid arenguvõimalusi nähakse oma riigis/asutuses, missuguseid efektiivseid ja innovaatilisi lahendusi siin kogeti, kuidas korraldajad on enne ja lähetuse jooksul informatsiooni jaganud, kas valitseb tasakaal praktilise ja teoreetilise poole vahel, millisena näevad osalejad edasist koostööd.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles