Juhtkiri: Ehitajate tee uuele ringile

Arvamustoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Postimees.
Pärnu Postimees. Foto: PP

Pärnakad peaksid pöidlad pihku suruma, et Ehitajate tee ümberehitamise saaga ükskord ometi lõpeks. Riik otsib pooleli jäänud ringteele taas ehitajat ja juba lendavad süüdistusedki.

Tee-ehituse pooleli jätnud Koger & Partnerid on riigi peale vihane kütuseaktsiisi tõstmise pärast. Teetöödes kasutatakse naftasaadusi ja maksutõusust tulenenud lepingu kallinemist ei osanud ettevõtja ette näha ning tulemuseks oli tööde seiskumine. Koger & Partnerid Pärnu projektis enam ei osale.

Küll on jälle platsis lätlaste Binders ja Äripäeva andmetel on ühispakkumise esitanud Merko koos Tallinna Teede ja Lemminkäinen koos TREFi ja TREV-2ga.

Pakkumiste hinnad on 20 miljoni euro suurusjärgus ehk ligi viie miljoni euro võrra kõrgemad kui möödunud korral. Laias laastus maksab riik Pärnu tee-ehituse eest kroonivääringus umbes 100 miljonit krooni enam.

Maanteeameti teada hakkas ehitus venima aga hoopis partnerite, Bindersi ja Koger & Partnerite omavaheliste lahkhelide tõttu. Pealegi tuli korduvalt lasta halvasti tehtud tööd uuesti teha. Isegi kütusehinna kallinemist oleks maanteeamet arvestanud, kui Bindersi ja Koger & Partnerite kontsern oleks õigel ajal esitanud lisakulu hüvitamise taotluse. Seda ei tehtud. Mis mõtet on nüüd riiki süüdistada?

Võimalik, et tõde on kuskil vahepeal ja omajagu õigust on ehitajal ning riigilgi. Pärnu Postimehe arvates on peamine, et Pärnu ringtee saaks ehitatud. Toetust väärib majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi seisukoht, et kord riiki alt vedanud firma ei saa enam järgmisele hankele tulla kui õige mees kunagi. Oluline on, et ministeerium riigihangete seaduse muudatusettepanekutega juba sügisel valitsuse toel riigikokku jõuaks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles