Soovitusi krõbeda külmaga auto eest hoolitsemiseks

PP
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Külmade eel peaksid akut kontrollima kindlasti need, kes kasutavad autot lühikesteks linnasõitudeks.
Külmade eel peaksid akut kontrollima kindlasti need, kes kasutavad autot lühikesteks linnasõitudeks. Foto: Elmo Riig / Sakala

Lähipäevadeks lubatakse üle 20 miinuskraadi. Amservi spetsialist Mäido Villems toob välja, mida tuleks oma sõidukiga pakase ajal liigeldes meelde jätta.

Enne krõbeda külma saabumist tuleks autol kontrollida vedelike külmakindlust ja veenduda aku töökindluses. Akut on soovitatav kontrollida isegi siis, kui käivitamisega pole probleeme ilmnenud. “Kindlasti soovitame akut kontrollida neil, kelle autokasutus toimub lühikeste sõitudena suuremalt jaolt linnatsüklis,” rõhutas Villems.

Veel tasub määrida lukud. Neid õlitades määrige nii ukse käepidemel olevat võtmega keeratavat südamikku kui lukumehhanismi ukse küljel.

Ukse- ja pakiruumi tihendid tasub silikooniga üle teha.

Kontrollida tuleb tulede valgustugevust. “Kui auto tuled tunduvad pimedal ajal halvasti valgustavat, soovitame konsulteerida spetsialistidega. Paljudel puhkudel on põhjuseks tuhmunud tuleklaasid ja abiks võib olla tuleklaaside poleerimine,” rääkis Villems.

Krõbeda külma ajal tuleks autol enne sõitma asumist mõne minuti kohapeal soojeneda lasta. Sellest piisab, et mootor ja agregaadid piisavalt soojenevad. Eriti oluline on see auto mootorile, sest külma mootoriga sõitma hakates lüheneb mootori tööiga.

Lühikesel sõidul ei tohiks kõiki elektroonilisi ja elektrilisi lisasid üheaegselt kasutada, sest auto aku taastumine temperatuuri langedes pikeneb. “Lühikeste linnasõitudega ja pidevalt sisselülitatud elektritarbijad võivad koos põhjustada olukorra, kus aku laetus järk-järgult alaneb ning ühel hetkel tabab meid ebameeldiv üllatus: aku ei ole suuteline enam autot käivitama,” selgitas Villems.

Parkimisel ei tohi klaasipühkijaid varrastest üles tõsta, sest see võib põhjustada varraste vedrude väsimist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles