Bussi tulematajäämine on tähendanud Sindi-Paikuse elanikele hilinemist Pärnusse tööle-kooli või Tallinna bussi peale või kojusõidu ootel poolteist tundi hilisõhtul jaanuarikuises pakases külmetamist.
Sintlasi teeb murelikuks katkendlik bussiliiklus
Nagu juhtus Pärnu Postimehele helistanud sintlase Sirjega, kes enda väitel tahtis jaanuari viimasel reedel kell 22.10 algpeatusest Tallinna maanteelt väljuma pidanud bussiga number 40 koju sõita, kuid buss tuli alles kell 23.25. See buss oli tolle päeva viimane, mingit asendusbussi vahepeal ei saabunud.
Iga päev liinil 40 sõitva naise sõnutsi on Sindi elanikud kaalunud allkirjade kogumist, et bussivedajafirma välja vahetataks, sest juhtumeid, kui buss ei tule, esinevat iga nädal. Ning kui sõidukord jääb vahele, ei mahu inimesed enam järgmisesse bussi ära.
“Kõige hirmsam on see, et praegu, kui tööd on väga vähe ja sul hommikul bussi ei tule, ei tea sa, kuidas tööle jõuad. Selleks aga, et sõita taksoga linna tööle, läheb üle paarisaja krooni. See on rohkem kui päevapalk,” nentis Sirje.
Pärnu maavalitsuse transpordinõunik Avo Rahu kinnitas, et elanike kaebused on temanigi jõudnud ja seetõttu toimus AS MTG (Atko Grupp) juhtkonnaga üleeile nõupidamine.
“Andsime ettevõttele korralduse, et nad ise kõigepealt kõik juhtumid fikseeriksid ja meile teataksid, kui buss vahele jääb. Elanikud on helistanud, kuid paraku alles mõni aeg hiljem, ja meil on jäänud tihtipeale puudu just täpsetest aja- ja kohaandmetest. Kui õhtul viimast bussi ei tule, võib ju nõnda linna öö peale jääda,” rääkis Rahu.
Ettevõtte esindajad tõid katkendliku liikluse põhjuseks busside korrashoiu raskused. Kui jaanuaris olid rikked põhjustatud pakasest, siis nüüd on tekkinud muud tehnilised rikked. Maavalitsuse transpordinõuniku sõnutsi on elanikelt kurtmisi tulnud just Sindi liini number 40 üle, ülejäänutega pole probleeme olnud.
“Probleem on ju selles, et buss läheb katki ikka tee peal olles, mitte garaažis seistes. Kui kusagil mujal pikematel liinidel buss katki läheb, saadetakse teine buss vastu, näiteks Uulu. Sindi liinilegi on asendusbuss olemas, aga see ei jõua õigeks ajaks kohale, sest liikumissagedus on tihedam,” kirjeldas Rahu.
AS MTG bussid on liinidel 40 (Sindi suund), 57 (Sauga), 50 (lennuväli, Kilksama), 41 (Audru) ja 46 (Uulu kalmistu) sõitnud 2009. aasta 1. jaanuarist ja peaksid seda tegema veel üheksa aastat. Rahu märkis, et vajadusel on võimalus vedaja varem välja vahetada, kuid nii kurjad veel ei olda.
“Üldjuhul nad saavad hakkama, toovad uuemaid busse järjest juurde. Aga pikalt võtab neil see sisseelamine aega. Rikkeid on palju, mis meile ei meeldi,” tõdes Rahu.
Transpordinõunik ütles, et eelmise vedaja AS Go Busi ajalgi võis rikkeid ette tulla, kuid ilmselt oli neid vähe, sest elanike kaebusi maavalitsusse ei jõudnud.
“Mis meil muud inimestele ikka öelda on, kui vabandust paluda nii maavalitsuse kui firma poolt. Otsustasime, et kohtume ettevõttega paari kuu pärast uuesti. Tõsised näpuviibutused on firma suunas tehtud, sest selliseid asju ei tohiks juhtuda. Päris olematuks seda ei saa, aga me väga tugevalt nõuame seda firmalt,” kinnitas Rahu.
AS MTG Pärnu osakonna juhataja Tarmo Annus lausus, et ettevõte püüab rikkeid vähendada ja liiklust liinil number 40 parandada mitmel viisil. Aasta algul toodi liinile kolm uuemat bussi ning lähiajal on neid tulemas veel üks.
“Uued bussid on mugavamad, varustatud kaameratega, et bussijuhilgi oleks tööd kergem teha. Parandanud oleme busside mahutavust, kuna meil siiamaani sõitis üks väiksem buss. Nüüd on kõik maksimaalselt suured bussid,” kinnitas Annus.
Päevas sõidab liinil viis bussi ja olemas on asendusbusski. Et asendusbuss jõuaks vajadusel senisest kiiremini kohale, kolib ettevõte aprillis oma bussipargi Mauri tehnokülast Raekülla, liinile lähemale. “Sellest tulenevalt oleme liinil ja bussi asendamine toimub minutitega,” lubas Annus.