Tarbijakaitseamet hoiatab kalli reklaamiteenuse eest

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiiltelefon
Mobiiltelefon Foto: AP / Scanpix

Tarbijakaitseamet hoiatab inimesi peibutavate reklaampakkumiste eest, milles lubatakse välja loosida näiteks tuntud kaubanduskeskuste kinkekaarte, kontserdipileteid või mobiiltelefone.

Kui loosimises osalemiseks on vaja sisestada oma mobiilinumber, on tõenäoliselt tegemist perioodilise sisuteenusega reklaamiga ning mobiilile laekunud koodi sisestamisel programmi on inimene kohe liitunud perioodilise sisuteenusega, mille maksumus on 50 krooni nädalas, teatas tarbijakaitseamet. Sellise lepingu lõpetamiseks tuleb tavaliselt saata teatud numbrile sõnum sisuga “STOP”.

Samasugust kauplemisvõtet on kasutatud näiteks Mika piletite, iPhone’ide ja Solarise kinkekaartide loosimisel, kusjuures viimasel juhul ei olnud Solaris kampaaniaga seotud, märkis amet.

Praeguse kaubamaja kinkekaartide kampaania puhul, kus loosimises osalemiseks tuleb saata 10 krooni maksev sõnum, ei ole küll tegemist perioodilise sisuteenuse pakkujaga, kuid Tallinna või Tartu kaubamaja pole kampaaniaga seotud.

Et tarbijakaitseameti hinnangul on nendes reklaamides ebaausa kauplemisvõtte tunnused, on amet algatanud selles osas haldusmenetluse.

“Lisaks menetluse algatamisele on tarbijakaitseamet otsimas efektiivseid lahendusi nimetatud kauplemisvõtete keelustamiseks ning valmis esitama ka vajalikud seadusemuudatuse ettepanekud,” sõnas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Tarbijakaitseamet palub inimestel olla tähelepanelikud ja enne oma mobiilinumbri sisestamist põhjalikult tutvuda kogu veebilehel oleva teksti ja liitumistingimustega ning mitte lasta end eksitada lubatud auhindadest. Kindlasti ei tohiks programmi sisestada oma mobiilile saadetud koodi, kui ei soovita liituda perioodilise sisuteenusega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles