Neljapaat ei saanud MK-avaetapil paati libisema

Paarisaeru neljapaadi kooseisu kuuluvad Belgradi MK-etapil Kaur Kuslap, Tõnu Endrekson, Allar Raja ja vigastuspausilt naasnud Andrei Jämsä.

FOTO: Fred Killing / Eesti sõudeliit

Eesti sõudmise lipulaev, paarisaeru neljapaat, mille meeskonda kuuluvad Kaur Kuslap, Tõnu Endrekson, Allar Raja ja vigastuspausilt naasnud Andrei Jämsä, pidi maailmakarikasarja tänavusel avaetapil Serbias Belgradis tunnistama vahesõidus Norra ja Venemaa neliku paremust ja peab homme sõitma B-finaalis, kus jagatakse välja kohad seitsmendast üheksandani.

Vanameister Olaf Tuftega võistenud Norra meeskond võitis vahesõidu ajaga 5.51,20, Venemaa lunastas koha A-finaalis 5.53,23ga. Eesti nelik ületas lõpujoone ajaga 5.57,48, millega edestas Tšehhi kvartetti (6.28,11) ja Ungarit (6.48,15).

„Poisid ei saanud täna paati jooksma ja rabelesid liialt. Puudus justkui tasakaal ja see töö erines kvaliteedilt palju sellest, mida tegime koduses Viljandis. Kuid peame mõnevõrra tagasihoidlikumast algusest aru saama põhjusel, et meie veekilometraaž võrreldes nii mõnegi lõunapoolse maa koondisega ei ole kõrvutatav. Ka uus kooslus vajab sissetöötamist,“ kommenteeris Eesti sõudekoondise peatreener Matti Killing neljapaadi etteastet vahesõidus.

Finaalsõidus heitlevad MK-sarja avaetapi võidu nimel Venemaa, Saksamaa, Suurbritannia, Hollandi, Poola ja Norra.

Geir Suursild Belgradi MK-etapil.

FOTO: Fred Killing / Eesti sõudeliit

Ühepaadil koondist esindav pärnakas Geir Suursild võistles täna F-finaalis. Selles sõidus pidi kaasa tegema neli meest, kuid Ungari esindaja loobumisel jäid nimekirja peale eestlase vaid hispaanlane Ruben Padilla ja venelane Viacheslav Mikhaylevskiy. Sõidu võitis üsna veenvalt Padilla (7.05,81), järgnesid Suursild (7.08,35) ja venelane (7.16,31). Üldkokkuvõttes tähendas etteaste Suursillale 32. kohta.

Killingu arvates ei saa Suursilla esitlusega kindlasti rahule jääda. „Ilmselt vajab füüsiline pool veel tööd. Tehnilisele poolele ei saa midagi eriti ette heita, sest tõmme on normaalse pikkusega,“ analüüsis Killing ja leidis, et kodus saab tuleviku suhtes asjad rahulikult selgeks mõelda.

Jüri Mikk Udam ja Joosep Laos Belgradi MK-etapil.

FOTO: Fred Killing / Eesti sõudeliit

Kahepaate on sel korral väljas kaks. Nii Kaspar Taimsoo ja Sten Erik Anderson kui ka Jüri-Mikk Udam ja Joosep Laos tagasid koha C-finaalis, kus selgusid lõppkohad 13–18. Omavahelises paremuses jäi peale kogenum, Taimsoo - Andersoni duo, kes lõpetas valgevenelaste Pilip Pavukou - Dzianis Suravets (6.48,99) ja Hollandi teise koosseisu Nicolas van Sprangi ja Michiel Oyeni (6.52,31) järel kolmandana (6.53,44). Järgnesid Serbia kolmas esindus (6.54,01), Moldova paatkond (7.01,43) ja viimasena Eesti teine paar (7.01,46).

Sten Erik Anderson ja Kaspar Taimsoo Belgradi MK-etapil.

FOTO: Fred Killing / Eesti sõudeliit

Killingu hinnangul olid Udam ja Laos avasõitudes paremad kui C-finaalis ning Taimsoo ja Anderson polnud valmis järsult suunda muutnud tuuleks. „Reedel tegid Udam ja Laos päris hea ja võitlusliku soorituse, kuid C-finaalis ei suutnud kuidagi distantsisõidu rütmiga kohaneda. Taimsoo ja Anderson korraldasid soojenduse allatuules, kus nende sõit on alati sujuv ja libisev. Paraku muutis tuul vaid mõne minutiga kardinaalselt suunda ja see võis mõjutada meeste esitlust. Siiski olid viimased 500 meetrit juba täitsa kenad,“ hindas juhendaja.

Tagasi üles