Kadri Simson: Rail Balticu tulekus ei tasu kahelda

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Hommikune Tallinn-Pärnu rong. Vagunite lahtihaakimine Lelle jaamas. Pärast 8. detsembrit on Lelles relsid püsti ning majandus- ja taristuminister Kadri Simson lubab isegi käepärasemat bussitransporti.

FOTO: Mihkel Maripuu

Lugu kuulatav Minu Meedia tellijatele

Pärnu Postimeest on minu hinnangul alati huvitav lugeda, sest siit saab uut ja asjalikku informatsiooni. Arvamusküljel Silvia Paluoja mõtisklusi (PP 6.11) lugedes jäi lausa mulje, et kirjatüki autor teab Rail Balticu (RB) projektist midagi enamat kui näiteks Balti riikide ministrid, kes raudteeprojekti veavad ja töötavad pidevalt selle 2026. aastaks valmimise nimel. Kuidas muidu selgitada Paluoja väidet, et tegemist on naiivsete jutustajatega ja justkui pole alust loota, et me projektiga valmis saaksime?

Viimasel kohtumisel Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Violeta Bulciga, saime taas kinnituse, et RB projekt on järgmiselgi eelarveperioodil Euroopale prioriteetne. Tegemist on sisuliselt kõrgeimal tasemel toetusega, mida projektile saada võib. Jah, me ei tegele ennustamisega, kuid oleme pidevas suhtluses Euroopa Komisjoniga ja igal tulevikurahastuse teemalisel arutelul kaitseme tegevuskava.

Eesti RB raudteekoridori suhtes on kehtestatud maakonnaplaneeringud ja valminud eelprojekt. Samuti on alustatud tehnilise projekteerimise hangetega, mille tulemusel valmib põhiprojekt. Tänavu võttis riigikogu vastu seaduse, mille abil on lootust, et kõik vajalikud maad saab omandada omanikega koostöös, kohtuvaidlusteta. Töö käib, kuid ehitus, mis peab valmima alles seitsme aasta pärast, ei saagi praegu “lahtiste otsteta” olla. Sellegipoolest ei ole meil praegu põhjust arvata, et RB ehitus edasi lükkuks või raudtee ehitamata jääks.

Tagasi üles