Uue Audru ringraja ehitustööd läksid täistuuridel käima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sel nädalal koorisid rajaehitajad uue stardipaiga kohal pinnast.
Sel nädalal koorisid rajaehitajad uue stardipaiga kohal pinnast. Foto: Ants Liigus

Eesti auto- ja mootorrattaspordifännide aastatepikkune unistus hakkab täide minema: juba kolmandat nädalat müttavad buldooserid ja ekskavaatorid Audru ringrajal.

“Novembri teisel nädalal tõid Lemminkäinen Eesti ASi mehed raske tehnika kohale ja kohe läks lahti töö, mis peaks lõppema järgmise aasta jaanipäevaks,” kõneles Audru ringraja arendaja, A2 Racing MTÜ juhatuse esimees Andres Hall. “Esimese tööna kooritakse muld ringraja uue teelõigu ja rallikrossiraja kohalt ning tõstetakse aluspõhi vajalikule kõrgusele. Senist rajaosa esialgu puuduta, alles kevadel võetakse vana asfalt üles ja pannakse uus kate peale.”

Jaanipäeval saab uuel rajal kihutada

Halli sõnade kohaselt peab ringraja tee-ehituse hanke võitnud Lemminkäinen Eesti AS lahendama veel sademevete ärajuhtimise, rajama veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrgud, ehitama elektrivarustuse välisvõrgu, paigaldama reservtorud ja puhastama olemasolevad kraavid, korrastama vanu ja rajama uusi mullavalle, kuhu tulevad pealtvaatajate tribüünid.

“Kuna eelmise hoonete ehitamise hanke pidime liiga kõrge hinna tõttu tühistama, kuulutame neil päevil välja uue hanke,” kõneles Hall. “Ringraja tahame avada sõitjatele 18. juulil, selleks päevaks peavad tee-ehituslikud tööd olema lõpetatud. Teises etapis valmivad stardimaja, võislusautode garaažid ja muud ehitised.”

Hall kinnitas lehemehele, et uus, 3,3 kilomeetri pikkune ringrada hakkab vastama rahvusvahelise autospordiliidu FIA Grade 2 turvalisuse nõuetele.

Enn Teppand mõtleb suurelt

Kunagisest Sauga kolmnurgast järk-järgult välja kasvanud praeguse Audru ringraja projekteeris ja juhtis selle ehitamist Enn Teppand. Väärib meenutamist, et Ennu isa Hugo Teppand oli läinud sajandi viiekümnendatel ja kuuekümnendatel aastatel Eesti üks silmapaistvamaid motosportlasi, pärnakatest jõudis ta esimesena N Liidu meistersportlase tiitlini.

Isa jälgedes käinud Enn Teppand võttis oma südameasjaks kodulinna ringrada jõudumööda arendada ja võib kindlalt väita, et ilma temata oleks praegustel arendajatel tulnud alustada nullist.

Kui uue ringraja plaanid olid juba avalikustatud, tuli Teppand selle aasta kevadel välja omapoolse nägemusega. Mees, kes oli käinud tutvumas paljude Euroopa ringradadega, leidis juba projekteeritud rajal hulga kohti, mida võinuks paremini teha.

“Tutvusin põgusalt Teppandi ettepanekutega, aga me ei saa neid ellu rakendada,” rääkis Hall. “Teppand mõtleb suurelt ja see on igati vahva, kuid meie kasutada olevad ligi viis miljonit eurot panevad julgetele mõtetele piirid. Kui meie kasutada oleks umbes kümme korda rohkem raha, poleks Teppandi ideede elluviimisega mingeid probleeme.”

Kuigi uue raja valmimiseni läheb veel tubli pool aastat, on Andres Hall hakanud mõtlema, kuidas tordile kirsse panna.

Kurvid ootavad nimesid

“Igal korralikul rajal on nii kurvidele kui sirgetele pandud nimed ja ega meiegi taha kehvemad olla,” rääkis Hall. “Kuulutasime väiksemas ringis välja nimekonkursi, mida võiks nüüd ka laiemale üldsusele tutvustada. Kui keegi leiab põneva nime, võiks minuga kontakti võtta.”

Halli sõnade kohaselt on tehtud juba paar pakkumist. Seni kiireks loogaks nimetatud kurv hakkab kandma Hanno Veldi nime ja uuelt rajalõigult vanale teele viiv s-kurv reklaamib ühte raadiojaama.

“Vastavalt lepingule saab kurvi omanik kümneks aastaks 75 meetrit reklaampinda ja tema nimi kantakse raja plaanile.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles