Lavastuse kostüümid säravad idamaiselt

Õmbleja Epp Mõts on koos kolleegidega enamiku kostüüme juba valmis saanud.

FOTO: Ants Liigus

Pärnu Endla teatris esietendub 13. detsembril lastelavastus “Aladdini imelamp”, mis viib vaatajad idamaisesse muinasjutumaailma.

Sultanite ja printsesside kostüümide valmistamine on teatri õmblejatele proovikivi, kuna kokku tuleb sobitada meetrite viisi sätendavaid kangaid, pärleid ja kunstkalliskive.

Tükis läheb tarvis 15 kostüümi, mis õmbleja Epp Mõtsa jutu järgi on üsna keskmine hulk rõivaid lavastuse kohta. Enamiku kangastest ostis lavastuse kunstnik Liisa Soolepp Tartust, suurem osa lisanditest on pärit Tallinna Karnaluksi poest.

Lisanditeks kulub arvestatav hulk kõikvõimalikke pärleid, narmaid, kaunistusi ja teise ringi poodidest ostetud salle-rätikuid.

Tavapärasest rohkem peamurdmist valmistas idamaiste rõivaste lõigete konstrueerimine, kus abiks võeti eri joonised, ajaloo- ja muinasjuturaamatud. Näiteks ühed haaremipüksid õmmeldi hoopis lasterõivaste kohandatud lõigete järgi.

Esialgu tundus, et lihtsam on meeste tübeteikadega, mida teatri ladudesse reisisuveniiridena kogunenud. Lõpuks sai aga olemasolevaid näidiseid üksnes eeskujuna kasutada ja kõik peakatted valmistati algusest peale ise.

Džinniks kehastuva Feliks Kargi turbani tarvis valmistati poroloonist peakatte põhi, mille peale keriti turbaniriie. “Me täpselt ju ei tea, kuidas päris turbanid tehtud on, ise leiutasime, kuidas turban peaks välja nägema,” rääkis Mõts.

Õmbleja Ester Kasenurm nikerdas idamaiste susside kallal: taevasse vaatavate ninade ja pärlitega ülepuistatud jalavarje kohalikust kaubandusvõrgust ei leia.

Kostüüme on õmmeldud kuu aega, kõik peab valmis saama peaprooviks, mis tuleb 12. detsembril.

“Aladdini imelambi” autor on Sacha Lichy, lavastab Enn Keerd, nimiosalist mängib Sten Karpov, ülejäänud osades on Kaili Viidas, Karin Tammaru, Feliks Kark (külalisena) jt.

Tagasi üles