Sel nädalal sai paika pandud, et Pärnu ümbersõidutee ehitus algab tänavu sügisel Ehitajate teest ja on plaanitud lõppema 2011. aastal.
Juhtkiri: Suur töö ootab ees, aga hea algus on tehtud
Kuigi Pärnust mööda viiva neljarealise tee ehitus on lükkunud kaugemasse tulevikku, vähemalt aastasse 2014, on Tallinna-Pärnu-Ikla maantee renoveerimise, ümberehitamise ja nüüdisajastamisega siiski algust tehtud.
Kahtlemata on riigist mõistlik, et suures kärpimis- ja kokkuhoidmistuhinas Via Baltica arengut puudutavad summad alles jäeti. Kulub ju selleks suureks tee-ehituseks enamasti euroraha ning väga nadi olnuks suurtest summadest loobuda. See oleks aga paratamatult juhtunud, kui riik omapoolse, eurorahast märksa väiksema finantseeringu ära oleks kärpinud.
Eelkõige toob Pärnu ümbersõidutee rajamise algus kasu just pärnakaile, kes praeguste plaanide järgi saavad 2011. aastaks korraliku Ehitajate tee ja renoveeritud Papiniidu silla. Nüüd on silla remondi tehnilisest projektist kadunud seegi aps, et algul ei näinud see ette jalgratta, lapsevankri või ratastooliga juurdepääsu võimalust. Maanteeametil pole mõtet hakata linnavalitsust süüdistama ja vastupidi, tähtis on, et asi saaks õigesti tehtud.
Arvestades, et maanteeamet ja maavalitsus leppisid kokku, et maavalitsus algatab Via Baltica Pärnumaal kulgemise teemaplaneeringu ning enne selle kehtestamist tutvustatakse seda põhjalikult nii valdades kui internetis, saavad pärnumaalased juba varakult aimu, kuidas maantee Are ja Sauga valla piirist Häädemeeste ristmikuni kulgeb ja kuidas see nende elu võib mõjutada.
Tänu sellele on oodata, et lõpptulemus saab korralik ning kõik probleemid on enne Pärnust mööda viiva neljarealise tee ehitamise alustamist läbi vaieldud ja lahendatud.