Politsei hakkab kontrollima helkuri olemasolu

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helkur.
Helkur. Foto: RAIGO PAJULA/PM/SCANPIX BALTICS

Alates tänasest pöörab politsei erilist tähelepanu pimedal ajal helkurita liikuvatele jalakäijatele ja jalgratturitele, et teadvustada pimeda ajaga kaasnevaid ohte ning hoida ära raskete tagajärgedega liiklusõnnetusi, teatas politseiamet.


"Politsei ja maanteeamet on juba aastaid teinud kampaaniaid selgitamaks inimestele helkuri vajalikkust. Heameel on näha, et enamikul lastest on helkurid ranitsate ja riiete külge riputatud, sama ei saa aga öelda vanemate inimeste kohta," ütles politseiameti liiklusjärelevalve ja korrakaitse osakonna vanemkomissar Rauni Rohuniit. "Iga autojuht teab, et pimedal teel jääb jalakäija sageli märkamatuks ja näha on vaid helkur tema küljes. See ongi jalakäija parim kaitse."

Aasta viimastel kuudel satuvad tavapäraselt kõige sagedamini õnnetustesse pimedal ajal valgustamata maanteedel, asulavälistel ja kehva või olematu valgustusega asulateedel liikuvad jalakäijad ja jalgratturid. Enamasti on õnnetuste ohvrid vanemad inimesed.

Peale jalakäijate on maapiirkonnas probleemiks jalgratturid, kelle sõiduriist pärineb nõukogude ajast. Ratta kodaratele paigaldatud helkurid on ajast ja arust ega tee sõidukit pimedas nähtavaks. Kui ka ratturil endal pole küljes helkurit, seljas helkurpaelaga riietust või helkurvesti, jääb ta teistele märkamatuks. Pimedas sõites peab jalgrattal põlema ees valge ja taga punane tuli.

Pimedatel teedel liikudes tasub peale helkuri kanda erksavärvilisi riideid, helkurvesti või laternat. Eriti head on riietele kinnitatud helkurribad. Rippuv helkur kinnitatakse haaknõelaga riiete külge nii, et see jääb põlve kõrgusele keha sõidutee poolsele küljele. Helkuri võib kinnitada küljetasku voodri külge, siis saab valgel ajal soovi korral seda taskus hoida.

Helkur peab ulatuma välja jope või mantli ääre alt, sest vastasel korral liibub see välisriiete vastu ja kaotab oma otstarbe. Maanteel tuleb kõndida tee vasakpoolses ääres.

Autojuhtidel võiks peale helkuri autos olla helkurvest, sest kui sõidukiga teel midagi juhtub ja on vaja midagi parandada, teeb vest juhi teistele liiklejatele hästi nähtavaks.

"Korralik ja kvaliteetne helkur on auto lähitulede valguses nähtav juba 130–150 meetri kauguselt, kaugtulede valgusel 300 meetri pealt. Seega jääb autojuhile piisavalt aega, et vähendada kiirust ja mööduda jalakäijast ohutult," ütles maanteeameti liikluskasvatuse osakonna juhataja asetäitja Urve Sellenberg.

Maanteeameti andmetel hukkus eelmisel aastal pimedal ajal kokku 28 jalakäijat ja viis jalgratturit, kusjuures 27 hukkunul puudus ennast teistele nähtavaks tegev varustus (helkur, latern, helkurribad, helkurvest).

Sel aastal on pimedal ajal liigeldes hukkunud seitse jalakäijat ja kolm jalgratturit, neist kaheksa ei kandnud helkurvarustust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles