Koidula gümnaasiumi selleaastane konverents “Edukaks iseendana” otsib vastust küsimusele, millised karjäärivalikud aitavad gümnaasiumiõpilasel oma potentsiaalseid võimeid kõige paremini rakendada.
Koidula kooli konverents keskendub karjäärivalikutele
Tänapäevase muutunud tööfilosoofia tõttu on tulevikku prognoosida raske, sest kindel on vaid üks: muutumine on pidev. Kas teekond eduni on jälgida ühiskonnas levinud trende või on oma potentsiaali avastamine ja võimaluste tundmine see, mis aitab noorel saada edukas iseendana?
Konverentsi täiskogul 27. aprillil esineb tundud ajakirjanik, poliitik ja muusik Mihkel Raud, kes jagab noortega mõtteid edust. Õpilasettekandega asutvad üles Mihkel Šorin ja Joosep Roots, kes on finantsteemalise koolitussarja “Teekond vabaduseni” loojad ja elluviijad.
Töötubades jagavad oma mõtteid innovatsioonist ja edust start-up-ettevõtluses Timbeteri kaasasutaja Vallo Visnapuu, Transferwise’i kommunikatsioonijuht Marek Unt ja Foxcademy loojad Kenneth Pohl, Maanus Indovi ja Mirell Krain. Loomingust kui eneseteostusest räägivad Helilaine peatoimetaja Laura Arum-Lääts ja IT-produtsent Kudres Lääts ning Markus Lember ja Karel Nappus, kes teevad innovatsiooni instrumentaalmuusika õppes.
Häid äriideid aitab leida Tartu ülikooli Pärnu kolledži disainipõhise innovatsiooni peaspetsialist Taavi Tamm. Tööturul toimuvaid muutusi ja trende tutvustavad Swedbanki projekti „Tagasi kooli“ saadikud Laura Aus ning Eilie Masarand.
Oma kogemusi vabatahtlikuks olemisest jagavad Anna Dittmann ja Lena Fiederling Saksamaalt. Stereotüüpe tööturul aitavad murda Eesti parim restoraniteenindaja 2016 Erik Tammeleht ja Pärnu haigla medõde Mark Miljan. Vaimse tervise portaali Peaasi.ee psühholoog Gea Grigorjev annab nõu, kuidas oma mõtete ja tunnetega hakkama saada, kuidas murda mõttemustreid ning tekitada häid harjumusi.
Koidula kooli konverentsi traditsioon ulatub aastasse 1953 ja KOKOKO nime kannab üritus aastast 1962. KOKOKO 2015 oli rahvusvaheline ja kandis pealkirja „Looduse mitmekesistumine või vaesumine – see on ellujäämise küsimus“.