Muutusid invatranspordi teenuse hinnad

, Pärnu linnavalitsuse puuetega inimeste hoolekande peaspetsialist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Katrin Tsuiman.
Katrin Tsuiman. Foto: PP

Pärnu linnas reguleerib puuetega inimestele invatransporditeenuse osutamist Pärnu linnavolikogu 2003. aasta 20. novembri määrus number 47 “Pärnu linnas puuetega inimestele invatransporditeenuse osutamise kord”. Teenuse osutaja leitakse avaliku konkursi käigus ja selle tulemused on aluseks teenuse kasutajate tasutava omaosaluse suuruse kehtestamisele.

Möödunud aasta detsembris välja kuulutatud invatransporditeenuse osutamise hankele laekus üks pakkumine OÜ Taksobussilt ja linnavalitsus kehtestas invatransporditeenuse kasutamise omaosaluseks kella 8–20 tehtud sõitudel 15 senti sõidukilomeetri eest, 20–24 tehtud sõitudel 25 senti sõidukilomeetri eest, ooteaja rakendamisel ootetasu 20 eurot tund ja sõidualustustasu 40 senti iga sõidu eest.

Võrreldes möödunud aasta omaosalusega, on sellest aastast kehtima hakkavates hindades tõus viis senti sõidukilomeetri eest, ooteaja rakendamisel on tasu senise seitsme euro asemel 20 eurot tund ja lisandunud on teenuse tarbija omaosalus sõidualustamise tasus.

Vastuvõetud hinnatõusu otsus oli linnavalitsusele raske, kuid otsuse langetamise üks põhjusi oli see, et invatransporditeenuse osutamine on kallis. Näiteks ühe invabussiga läbitud sõidukilomeetri hind on vastavalt hanke tulemustele 1.20 eurot, millest inimene tasub nüüd 15 senti ja linnavalitsus maksab 1.05 eurot. Samuti on invabussi kasutamisel igal sõidul sõidualustamise tasu, mis 2012. aastal on neli eurot. Sellest tasub inimene nüüd 40 senti ja linnavalitsus maksab iga sõidu eest 3.60 eurot.

Varem kehtinud hind 10 senti (1.50 krooni) sõidukilomeetri eest on kehtinud viimased kümme aastat ja teenuse kasutamise omaosaluse tõusu suhtes on tulnud ettepanekud nii Pärnumaa puuetega inimeste kojalt kui teenuse tarbijatelt. Omaosaluse maksmine sõidualustamise tasust ja mõningane (viiesendine) hinnatõus sõidukilomeetrilt vähendab teenuse kergekäelist kasutamist ja selle eest tasumisel tuleks tarbijal maksata vähemalt samas mahus kui linna ühistransporti kasutades.

Toon siinkohal ära, et ühistranspordi sooduspileti hind on 32 senti. Samal ajal saab invabussiga sõita uksest ukseni ja see on siiski võrreldav taksoteenusega.

Ooteaja tasu tõus seitsmelt eurolt 20 euroni on seotud hanke pakkumuses olnud ooteaja tunnitasuga ja selle on senise praktika kohaselt alati tasunud teenuse tarbija. Teenuse korraldamise seisukohast ja arvestades Pärnu linna suurust ja aega, mis kulub ühest kohast teise jõudmiseks, ei ole põhjendatud ootetasu maksmine linnaeelarvest.

Sellel ajal, kui üks inimene on näiteks arsti vastuvõtul, saab transportida sama autoga teist abivajajat arsti juurest koju. Samal ajal saab teenindatud mitu inimest ega ole põhjendatud invabussi seismajätmine kellegi ootamiseks.

Võimalusel saavad invatransporditeenuse kasutajad, kellele teenus on eluks hädavajalik, kuid kellel omaosaluse tõusuga on tekkinud raskused selle eest tasumisel, pöörduda kuludokumentide alusel ühekordse lisatoetuse taotlemiseks oma elukoha järgsesse sotsiaalhoolekandekontorisse.

Ühtlasi tasub kõigil puuetega inimestel arvestada sellega, et Pärnu linnas sõidavad ka madalapõhjalised bussid ja ühistransporti saavad tasuta kasutada puuetega lapsed, sügava puudega 16aastased ja vanemad isikud ja nende saatjad, sügava või raske nägemispuudega isikute saatjad ja juhtkoerad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles