Papiniidu uue raudteesilla lähedale kinnitub Vesijooksik

Silvia Paluoja
, vabakutseline ajakirjanik
Copy
“Jaamahoone nihkub praegusest Papi­niidu plat­vormist ­tahapoole, raudtee aga kulgeb siin paralleelselt Liivi teega,” viitas RB Raili projektijuht Kaur Laansalu mõne aasta pärast valmiva Pärnu reisiterminali asukoha ümbrusele.
“Jaamahoone nihkub praegusest Papi­niidu plat­vormist ­tahapoole, raudtee aga kulgeb siin paralleelselt Liivi teega,” viitas RB Raili projektijuht Kaur Laansalu mõne aasta pärast valmiva Pärnu reisiterminali asukoha ümbrusele. Foto: Mailiis Ollino

Ajutiselt Papiniitu püsti­tatud kasutuseta seisvas raudteejaamas ulub talvetuul, aga nii aasta viie pärast kõrgub seal Vesijooksik – arhitektuuribüroo PLUSS arhitektide kvarteti lahenduse järgi valminud ülimoodne reisijate terminal rahvusvahelise raudtee ääres. Praeguse plaani järgi hakkavad rongid Rail Balticul (RB) sõitma 2026. aastal ja Pärnu peatust on Indrek Allmann kui hoone üks autoreid nimetanud uueks väravaks Eestisse.

Kujutlege ennast seismas sel lumisel tühjal perroonil näoga rekadest koormatud Liivi tee ja taamal kõrguva Sillakeskuse poole. Lähitulevikus jookseb kõrvuti maanteega topeltrööpapaar, millele teeb ruumi praegune platvorm, millest Vesijooksik nihkub jõe poole. 160kohalise ootesaaliga terminal tuleb nii pikk, et hoonesse pääseb näiteks Liivi tee alusest tunnelist.

“Galerii kulgeb diagonaalis, Papiniidu ja Liivi tee vahele moodustub nagu kolmnurk, inglise keeles kiss’n’ride (musi ja minek, S. P.) ehk saatjatele – reisile minejatele koht, kus nad saavad linna poolt tulles terminali,” viitas RB Rail ASi pro­jektijuht Kaur Laansalu alale, kuhu tulevikus viib ka ühistransport. Alternatiiv on läheneda parkimisalale bussi või autoga Papi­niidu ­silla alt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles