Kiirraudtee ehitus laieneb mitmele uuele viaduktile

Copy
Enim panustasid juunis Euroopa Liidu hinnalangusele energiahinnad.
Enim panustasid juunis Euroopa Liidu hinnalangusele energiahinnad. Foto: Ants Liigus

Harjumaal Saustinõmme viadukti ehitamisega alanud Rail Balticu kiirraudtee Eesti lõigul jõuab Harju ja Rapla maakonnas ehitusjärku mitu viadukti, RB Pärnumaa osas jätkub kõrgepingeliinide ümberpaigutamine.

Raudtee Pärnumaa objektide suhtes ei kuulutata tänavu välja suuri ehitushankeid.

Küll on RB Estonia juhatuse esimehe Tõnu Grünbergi sõnutsi välja valitud esimesed seitse rajatist, mille ehitushange on plaanis välja kuulutada juba käesoleva aasta teises pooles. „Kuna põhiprojekteerimine on Eestis kõige kaugemale jõudnud Harju- ja Raplamaal, saame seal alustada konkreetsete objektide ehitamisega. Nende hulka kuuluvad viis maanteeviadukti ja kaks ökodukti, kuid muidugi jälgime pidevalt, et vastavalt projekti edenemisele saaks anda töösse veel objekte nii palju kui võimalik. Siin mängib väga tähtsat rolli maanteeamet, millega koostöös suure osa ehitushangetest korraldame,“ selgitas Grünberg.

Harjumaal jätkub Saustinõmme viadukti ehitamine ja järgmisena hakatakse Saku vallas rajama Kurtna tee ja Künka tee maanteeviadukti. Mõlema projekt valmib tänavu suvel ja ehituseks läheb hiljemalt tuleval kevadel.

Rae vallas ristub RB Tartu maanteega. Seal asuvad lähestikku Assaku ja Põrguvälja tee maanteeviadukt, mille ehitushange on kavandatud sügiseks ja ehitus peaks algama järgmisel kevadel.

Raplamaal läheb töösse Rapla–Varbola tee maanteeviadukt, mille ehitushange korraldatakse aasta lõpus.

Rapla maakonnas hakatakse ehitama esimesi ökoduktegi. Urge ja Loone rohesilla hange kuulutatakse välja sel sügisel, et ehitust saaks alustada hiljemalt 2021. aasta kevadel.

RB Pärnumaa lõigul jätkub kõrgepingeliinide ümberpaigutamine.

„Kuna enamik protsesse on aeganõudvad, ei tee me eri töid järgemööda, vaid võimalikult paralleelselt: projekteerimise ja ehitushangete kõrval omandatakse maid, leevendatakse keskkonnariske, projekteeritakse reisi- ja kaubaterminale,“ loetles Grünberg.

Ühtekokku on tänavu kavas RB ehitusse investeerida 21,3 ja järgmisel aastal ligikaudu 60 miljonit eurot, mis hõlmab nii ehitust kui projekteerimist.

RB ehk kiire raudteeühendus ühes taristuga tahetakse välja ehitada 2026. aastaks.

Tagasi üles