Pärnu lahel on viimase kümnendi raskeimad jääolud, samas on veeteede amet ja Pärnu sadam eriarvamusel nii Pärnu lahe jääolude raskust hinnates kui selles, kas veeteede ameti laev EVA-316 saab jäälõhkumisega üksi hakkama või on tal abi vaja.
Pärnu sadam vaidleb veeteede ametiga
Jäälõhkuja EVA-316 jõudis eile õhtul Pärnu sadamasse. Ligi ööpäev ja palju kütust oli kulunud, et üks alus sadamasse tuua, see aga ei õnnestunudki, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Kuna Pärnu lahe rasketest jääoludest on viimastel päevadel palju juttu olnud, oli EVA pardal veeteede ameti talvise navigatsiooni talituse juhataja Martin Kaarjärv. "Laeva me ei saanud siia toodud. Võib öelda, et jäime tund aega hiljaks, tuul tõusis ja enam ei olnud võimalik tulla, sest laev lihtsalt ei liigu," rääkis ta.
Hollandist kaubaga tulnud Medaldan saab sadamas parasjagu uue laadungi, et puidugraanulitega Rootsi poole teele asuda. Sadamasse jõudis laev aga läbi häda, oodates reidil ligi viis päeva. Staažika kapteni Viktor Pesnja hinnangul ei saa EVA-316 sellise jääga hakkama.
"Mäletan, et hästi töötas siin Soome jäälõhkuja Protektor. Lihtsalt suurepäraselt. Me ei pidanud nii kaua ootama. EVA pole ette nähtud sellisteks töödeks. Ma ei taha midagi halba öelda, kapten on tubli ja püüab, aga see laev pole nii rasketeks jääoludeks sobiv," rääkis Medaldani kapten Viktor Pesnja.
Medaldani aitas hädast välja teine jäälõhkuja Castor, mille sadam välja kutsus. Pärnu Sadama juhatuse liige Mati Einmann ütles, et Pärnusse on jäänud tulemata 20 laeva, sest keegi ei taha päevade kaupa oodata.