Aktsioon "Austa nõrgemat" tahab laieneda üle Eesti

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülekäigurada. Foto on illustreeriv.
Ülekäigurada. Foto on illustreeriv. Foto: EEVA KAUN/POSTIMEES

Tartu ülikooli Pärnu kolledži õppejõud Valter Parve on rohkem kui kümme aastat Pärnus vedanud kampaaniat „Austa nõrgemat“, millega tänatakse jalakäijate suhtes viisakalt käitunud autojuhte. Kaks aastat tagasi alustati vaatlustega Viljandis ja tänavu Tartus.

Juba aastaid aktsiooni “Austa nõrgemat” vedanud Parve sõnutsi on plaan selliste vaatluste laiendamiseks üle Eesti ja korraldada liiklusvaatlusi näiteks Tallinnas või Võruski.

Aktsiooni „Austa nõrgemat“ käigus vaadeldakse mõne jalakäijate ülekäiguraja juures, kuidas autojuhid jalakäijate suhtes käituvad. Viisakad juhid saavad hea ja õige käitumise eest tänutäheks 20 liitrit tasuta kütust.

Parve ütlust mööda ei saa sellist hea tahte aktsiooni korraldada kütusemüüjate abita. Aastaid on seda kampaaniat aidanud Alexela, Flexar, Lukoil, praegune partner on Olerex. „Ja loomulikult ei saa aktsioon toimuda meediapartneriteta,“ sõnas ta.

Parve on korduvalt kirjeldanud, kuidas liiklusviisakuse aktsioon alguse sai. „Mul on kriitiline suhtumine, aga 1998. aastal tüdinesin kriitilisusest selle suhtes, mis ümberringi toimub, ja otsustasin midagi ette võtta,“ rääkis Parve. „Alustame muutmist iseendast. Ja nii see algaski 1998. aasta oktoobrikuus.“

Siiani peab Parve oluliseks, et hoolivus ja märkamine oleks päevakorras. „Pealegi on see kasulik kogemus tudengitele, kellega neid vaatlusi teeme,“ rääkis ta. Pärnus osalevad vaatlustel Tartu ülikooli Pärnu kolledži tudengid, Tartus aitavad aktsiooni korraldada ülikooli meediatudengid.

Aastaid jalakäijaid austavaid juhte jälginud õppejõu jutu järgi on olukord liikluses tuntavalt paranenud ja rullnoklus taandumas. „Kuid liiklusviisakus on kahepoolne ja jalakäijadki võiksid tänada neid üle tänava lasknud autojuhte näiteks noogutusega,“ sõnas Parve.

Jalakäijad võiksid Parve ütlust mööda meeles pidada, et ülekäiguraja juures ei maksaks pikemaid jutlemisi ette võtta ega jätta autojuhtidele eksklikku muljet, nagu oleks soov üle tee minna.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles