Tarbijakaitse hoiatab: soodushindadega seotud ebaausad kauplemisvõtted on muutunud sagedaseks

Meelis Kalme
, reporter
Copy
Mõne veebikaupluse segane soodushinnapoliitika paneb tarbija juukseid katkuma.
Mõne veebikaupluse segane soodushinnapoliitika paneb tarbija juukseid katkuma. Foto: Aivar Aotäht

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) kontrollis mullu tava- ja soodushindu Eesti suurimates e-kauplustes. Tulemusena avastati midagi, mida tähelepanelikumad tarbijad varemgi märganud: mõni pood pöörab kampaaniad enda kasuks ja petab ostlejaid.

Kontrolli eesmärk oli saada ülevaade e-kauplejate tegevusest soodusmüügikampaaniate korraldamisel. Pressiteate põhjal jälgis TTJA 35 e-kauplust ja pidas iga päev silmas üle 1500 toodet, tuvastades nii mõneski poes rikkumisi.

Sagedasemate rikkumistena tõstsid kaupmehed näiteks enne soodusmüügikampaania algust hinnad mõneks päevaks kõrgemale ehk soodusmüügi ajal kehtinud hinnad olid tegelikult varasemad tavahinnad. Samuti määrati sagedasti soodushindu uutele toodetele: märgitud tavahinnaga polnud tooted kunagi müügil olnudki.

Niisamuti polnud soodusmüügid sagedasti ajaliselt piiratud ehk kampaania lõpukuupäeva ei olnud tarbijale avaldatud. Tihti ilmnes, et märgitud tavahinnad olid õieti soovituslikud jaemüügi-või võrdlushinnad, mitte hinnad, millega kaupleja ise oli varem toodet müünud.

TTJA kinnitusel peab kauba pakkumine ja müük internetis toimuma tarbija suhtes ausalt ja arvestades häid kaubandustavasid. Toodetele märgitud tava- ja soodushinnad olgu tõesed ja soodusmüügist saadav hinnaeelis peab olema tarbijale reaalne ja arusaadav. Hinna või hinnaeelise olemasolu kohta valeteabe esitamine on käsitletav ebaausa kauplemisvõttena. 

Kuna soodushindadega seotud autute kauplemisvõtete kasutamine on muutunud laialdaseks, alustab amet rikkujate suhtes nüüd järelevalvemenetlust ja jätkab riigi suurimate e-poodide hinnavaatlust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles