Euroopa ühe suurema unetarvikute tootja AS Wendre müügitulu 2023. aastal oli 57,1 miljonit eurot, millest 97 protsenti moodustas eksport. Ettevõte lõpetas aasta 62 400 euro suuruse kasumiga, mis võrreldes aasta varasema 1,7 miljoni suuruse kahjumiga on märkimisväärselt parem tulemus.
Wendre suutis suurest kahjumist välja ronida
Wendre tegevjuhi Gavin Perkinsi sõnul jäävad nad majandusaasta tulemusega üleilmse intressimäärade tõusu ja inflatsioonimure taustal rahule, sest parasjagu restruktureeritav ettevõte suutis lõpetada aasta plusspoolel. Mullu ühendati Wendre ja Wendre Bedding, mis Perkinsi teatel vähendas kulubaasi ja aitas tõhusust suurendada.
Aasta lõikes keskmiselt 394 töötajaga Wendre tootis mullu 2,5 miljonit tekki ja 5,2 miljonit patja, 18 534 voodit ja kušetti, 14 389 madratsit, 36 331 kattemadratsit ja 4857 voodipäist. Tooraine hinnad langesid ning euro ja dollari omavaheline kurss püsis soodne. Möödunud aasta viimase päeva seisuga oli Wendre varade maht kokku 57,4 miljonit eurot, kohustusi oli ettevõttel 4,8 miljonit ning omakapital 52,5 miljonit eurot.
Tänavu juunis avas Wendre Tallinnas Järve keskuses oma uue jaeketi esimese kaupluse. Lähiaastail plaanib Wendre Grupp kasvatada Järve keskuse poe sarnast mitme kaubamärgi kauplusketti nii Eestis kui mujal Baltikumis ja rajada Tallinna kesklinna ka esimese uuenenud Wendre esinduskaupluse.
Perkinsi sõnade kohaselt kaaluvad nad praegu, mitu kauplust on Eesti turul optimaalne. "Vast paar-kolm Tallinnas, üks Tartus, üks Rakveres, üks Pärnus, võib-olla ka Narvas või veel kuskil – kokku kümmekond kauplust. Muidugi läheme ka Lätti, alustades Riiast, ja Leetu, alustades pigem Kaunasest," lausus ta. Ettevõte plaanib avada nii mitme kaubamärgi tooteid müüvaid kauplusi kui ka Wendre esinduskauplusi.
Seni tootmisettevõttena tegutsenud Wendre jaemüügikogemus pärineb Pärnus tootmise juures tegutsenud tehasepoest ning 2014. aastal Soomes koos Familoni teki- ja padjatööstusega ostetud jaeketist. Praegu tegutseb Soomes Familoni kaubamärgi all kaheksa kauplust ja paari aasta jooksul on plaan seda arvu veerandsajani kasvatada.
Ainuüksi Euroopa Liidus elab ligi 450 miljonit inimest, nii et meie turg ei kao kuskile.
Gavin Perkins, Wendre tegevjuht
Oma jaeketi loomine on seni peamiselt maailma ja Euroopa suurtele sisustuskettidele patju, tekke ja madratseid tootnud Wendrele osa plaanist grupi ärimudelit arendada. "Oleme viimastel aastatel usinalt arendanud oma brändiportfelli ja tootevalikut ning ette valmistanud oma jaekaupluste keti avamist põhilistel turgudel. Järgmise viie aastaga tahaksime jõuda selleni, et säilitades oma praegust private label’i (omamärgitooted, toim) kliendibaasi, moodustaksid juba 20–25 protsenti käibest omatooted ning kümne aasta perspektiivis võiks omatoodete osa kasvada circa kolmandikuni," kirjeldas Perkins kasvuvisiooni.
Wendre äri hoiab elus fakt, et enamik täiskasvanuid higistab ühe ööga umbes kilogrammi jagu vedelikku, mis imbub siis patja, tekki ja madratsisse. "Muidugi saab neid pesta, kuid iga paari aasta tagant tuleb unetarvikud välja vahetada. Ainuüksi Euroopa Liidus elab ligi 450 miljonit inimest, nii et meie turg ei kao kuskile," on Perkins Wendre tuleviku suhtes optimistlik.
Wendre Grupp on üle 100 miljoni euro suuruse aastakäibega Euroopa üks suuremaid unetarvikute tootjaid, mis müüb oma toodangut 25 riigis üle maailma. 1935. aastal Vändras talumeeste linaühistuna tegevust alustanud Wendre on kasvanud jätkusuutlikuks tööstuseks, mis taaskasutab 95 protsenti oma tootmisjääkidest ning toodab 20 protsenti ettevõtte tarbitavast elektrienergiast tehase katusel paikneva päikesepargiga. Ettevõtte Eesti ja Poola tehased toodavad aastas üle 14 miljoni padja ja teki ning ligikaudu 370 000 madratsit ja voodit, samuti poolfabrikaate mööblitööstuse tarvis ning pehmeid lemmikloomapesi.