Sindi-Lodja sild pääseb lammutamisest ja uue silla ehitusplaanid võtavad ilmet

Copy
Teisele poole Sindi-Lodja silda hakatakse järgmisel aastal rajama integraalsilda. Vana sild remonditakse ja sellest saab kergliiklustee.
Teisele poole Sindi-Lodja silda hakatakse järgmisel aastal rajama integraalsilda. Vana sild remonditakse ja sellest saab kergliiklustee. Foto: Urmas Luik

Pärnu linnavalitsus võttis vastu ja suunas avalikustamisele Sindi-Lodja silla detailplaneeringu, mis loodetakse kehtestada uue aasta alguses, et kevadel saaks alustada ehitustööde ettevalmistamist. Praeguste plaanide järgi valmiks sild ületuleval aastal. Vanale sillale rajatakse kergliiklustee.

OÜ Roadplani koostatud detailplaneeringu järgi rajatakse uus sild vana kõrvale ülesvoolu. Peale selle kavandatakse mõlemale poole kallast liikluskoridori.

Planeering annab suunised, mismoodi jätkata eri maastikuliste tasapindade vahel jalgteeühenduste loomist, võimaldades liikuda mõlemal pool Reiu jõge kallasradu pidi. Paikuse-poolsele kaldale on senise silla muldesse plaanitud jalakäijate tunnel. Pärnu-poolsel kaldal on kallasraja ühendus kavandatud laugete jalgteedega üle sillale viiva kergliiklustee. Planeering teeb ettepaneku lahendada Paide maantee ja Jõekalda tee ristumine ringristmikuna, parandades nii liikluse läbilaskevõimet ja alandades ohutaset.

Keraamika tänava äärde parkla lõunaserva on plaan rajada välitualett, mille ehitisalune pind peab jääma alla 20 ruutmeetri. Väikehoone täpne asukoht hoonestusalal selgub projekteerimise etapis.

Praegune sild on plaanis ümber ehitada, taastades silla algupärane maht ja väljanägemine, eemaldades lagunenud teelaiendused. Samal ajal on lubatud laienduste ulatuses lisada vaateplatvorme või eendusi.

Vähemalt neljas sild samas kohas

Tänavu aprillis koostatud tehnilises eksperdihinnangus tuuakse esile vajadus remontida esimesel võimalusel mõlema kaldasamba teine ribi, sest nende kohal on vuugid ribisid märkimisväärselt kahjustanud. Remonti vajavad kaare liigendidki. Ülejäänud konstruktsiooni seisund on rahuldav, kuid vajab säilitamise korral ehitismälestisena kapitaalremonti.

Kuna senine Sindi-Lodja sild jääb maanteesillana käiku uue valmimiseni, on otstarbekas remontida kohe kõige kriitilisemad elemendid ja pärast silla valmimist teha kapitaalremont jalgratturite ja jalakäijate sillana, mis võimaldab taastada varasema üldilme.

Ajalooliselt on see vähemalt neljas sild samas paigas.

Tagasi üles