Kihnu jääklassi laev valmib ületuleval aastal

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kihnu sadam.
Kihnu sadam. Foto: Urmas Luik

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske andis Pärnus kohtumisel lootust, et mandri ja Kihnu saare vahel aasta ringi ühenduse pidamiseks vajalik jääklassi laev jõuab liinile tõenäoliselt 2012. aastal.


Poole tuhande püsielanikuga ja Pärnust 40 kilomeetri kaugusele jääva Kihnu saarega ühenduse pidamise temaatika teravnes talvel, sest jäätee jäi avamata, lennuki graafikujärgseid sõite takistas udu ja hõljuk vajas remonti. “Kuidas edasi – see oligi kantsleriga kohtumise põhiteema,” mainis Pärnu maavanem Andres Metsoja.



Üks viise Pärnumaa ühe omavalitsuse elanike aasta läbi liikumisvõimalusi parendada on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel ehitatav jääklassi laev. Selle eelprojekt on valmis, valitsus sellekohase otsuse teinud ja raha laeva tarvis saab riik Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist. Kihnu 45 sentimeetri paksusest jäästki läbimineva laeva kõrval on ehitamisel Ruhnu ja Vormsi laevad.



“Väga positiivne uudis, et laev saab eeldatavasti ületuleval aastal liinile ja sellesse projekti kaasatakse Kihnu inimesi, kes ju kõige paremini tunnevad kohalikke olusid,” nentis maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Heiki Mägi.



Jäämineku järel alanud navigatsioon lubab Kihnu Veeteede alustel pidada taas ühendust saarega nii Pärnu kui Munalaiu sadamast. Lennufirmaga AS Avies sõlmitud leping lõppes 30. aprillil ja maavalitsus valmistub uut riigihanget välja kuulutama.



Kantsleriga kohtumisel tulid maavanema sõnutsi arutusele veel lennuvälja raja olukord, kiire ja mugava raudteeühenduse loomine Pärnu ja Tallinna vahel ning väikejaamade kui piirkondliku arengu oluliste kohtade tulevik.



“Näiteks Kõnnu ja muud väikesed peatused, milles 140 kilomeetrit tunnis kihutav rong ei saa peatuda, aga et raudtee täidaks oma eesmärki ka sellistes kohtades, peame valdadega koostöös neid küsimusi arutama,” tõdes maavanem.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles