Maike lubas ennast jahisadamas imetleda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Päikesepatareidel ja tuulemootoriga töötava purjekaga Maike seilates levitavad Frauke Wiese (vasakul) ja Insa Preiss taastuvenergia kasutamise kogemust, eile olid nad Pärnu jahtklubi sadamas.
Päikesepatareidel ja tuulemootoriga töötava purjekaga Maike seilates levitavad Frauke Wiese (vasakul) ja Insa Preiss taastuvenergia kasutamise kogemust, eile olid nad Pärnu jahtklubi sadamas. Foto: Urmas Luik

Pärnu jahtklubi sadamas merekaru Kihnu Jõnnu pronkspilgu ulatuses sildus eile Saksa purjekas Maike, mille mootorile annavad jõudu tuul ja päike.

Maike valget purje kaunistab taevasinine kiri “Baltic Sea Pure Energy” ja taastuvenergia kasutamise näiteid on 7,7 meetri pikkusel alusel ridamisi.

Diislikütusel töötav abimootor on asendatud elektrimootoriga, mootori ja navigatsiooniseadmete energiavajaduse katavad tuulegeneraator, kaks päikesepaneeli ja mootori ülekandevõll, mis töötab purjedega sõitmise ajal.

Ise tehtud

Mees-, õigemini naiskonna liikmed lasteterapeut Insa Preiss ja insener Frauke Wiese jagasid esialgu arglikele uudistajatele seletusi, mida aitas tõlkida taastuvenergia projektiga haakunud MTÜ Tipu Looduskooli eestvedaja Dagmar Höder.

“See on vanemate laev, ehitasime aluse ümber jaanuarist märtsini, see ei ole standardlahendus, tuli võimalused läbi vaadata, katsetada, leida parim,” rääkis Preiss.

Mõlemad naised kinnitasid nagu ühest suust, et tehniliste lahenduste kombinatsioon on väga hea ja tõestab, et taastuvenergia on kasutatav 100 protsenti.

Tuulegeneraatorit toetab hüdrogeneraator ja 23. aprillil Põhja-Saksamaalt Greifswaldi sadamast teekonda alustanud aluse meeskond levitab igas Läänemere (sakslastele Idameri ehk Ostsee) sadamas peatudes oma kogemust taastuvenergia kasutamisel ja rõhutab energia säästmise vajadust.

Ettevõtlikud naised on veendunud, et energia säästmine ei sünni Berliinis ega Brüsselis, vaid eeskätt inimeste peas: seda tõendavad üksikisikute algatatud projektid.

“Neil on ainult eespuri, see on naistele ebamugav,” arvas üks purjetamise asjatundjaid Maiket uudistades. “Ja automaatrooli ka ei ole. Neil tuleb ikka tööd teha,” tunnustas mees kaldalt purjeka naiskonda.

Logiraamat Kihnust

Maike meeskond vahetub ligi viiekuulise merereisi ajal, Pärnust võtab purjekas kursi Tallinna peale, vahepeatus tehakse Virtsu sadamas. Pikal mereteel Riiast Pärnu peatusid Eestit avastavad Insa Preiss ja Frauke Wiese Liivi lahes Kihnus ja Manijal. Kahel väikesaarel kogetust annab ülevaate kapteni logiraamat, mis internetiski huvilistele avatud.

“Kihnus ja Manijal on imeilus loodus ja väga sõbralikud inimesed, tegime seal palju pilte, käisime muuseumis, seal esitasid lapsed teatritükki, kuigi me keelest midagi aru ei saanud, kõlab see kaunilt,” seletas Wiese.

Naised on nautinud päikesepaistelist ilma ja rahulikku merd, taganttuult ja hooaja eel veel vaikseid sadamaid.

“Pärnust edasi tuleb meil keerulisem tee kui siia, laevaliiklus on tihedam, Tallinnast võtame kursi Soome ja jõuame Rootsi ja Taani kaudu kodusadamasse, Wendtorfi Kieli juures,” selgitas Preiss.

Energiapöördetuur läbib üheksa riigi sadamaid, selle aja jooksul tutvuvad aluse meeskonna liikmed ise kohalike tuuleparkide ja taastuvenergia kasutamise tehniliste lahendustega, mida annab teistele levitada.

Märksõnad

Tagasi üles