Lugeja küsib: miks peab sotsiaaltöötajaga suhtlema läbi ukseluugi? (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rääma hoolekandekontoris teenindatakse kliente läbi ukseluugi.
Rääma hoolekandekontoris teenindatakse kliente läbi ukseluugi. Foto: Lugeja pilt

Pärnu Postimehe lugeja palus selgitust, miks Pärnu linnavalitsuse sotsiaalosakonna Rääma hoolekandekontoris peab muresid kurtma läbi ukseluugi.

“See on tuttav tunne vanema põlvkonna elanikele, kellele maksti selliste ukseluukide kaudu töötasu,” märkis Rääma hoolekandekontorit külastanud pärnakas. “Tänapäeval on säärased uksed utoopia. Igal pool mujal on kliendi ja ametniku suhtlus vahetu, inimeselt inimesele. Ja seda ilma luugistatud usteta.”

Linnavalitsuse sotsiaalosakonna juhataja Aika Kaukver selgitas, et teenindusluugiga uksed on klienditöö tegemiseks tõesti nii Rääma kui Mai hoolekandekontoris.

“Uksed paigaldati turvakaalutlustel,” selgitas Kaukver. “Sotsiaalosakonda pöörduvad inimesed eri probleemidega, olles tihtipeale ametivõimu esindajate suhtes negatiivselt meelestatud, mis võib avalduda nii verbaalse kui füüsilise agressiivsusena.”

“Töökorralduse tõttu on sotsiaaltöötajad piirkonnakontorites üsna tihti üksi ja varem ette tulnud kriitiliste olukordade tõttu otsustati mõni aasta tagasi sotsiaaltöötajate turvalisuse tagamiseks paigaldada teenindusluugiga uksed,” põhjendas Kaukver.

Kaukveri sõnade kohaselt on sarnane praktika on kasutusel mujalgi maailmas, näiteks Rootsi sotsiaaltöökeskustes.

Viis aastat tagasi leidis Pärnu linnavalitsuses aset juhtum, kus ärritunud naine viskas linna sotsiaaltöötajat linnavalitsuse maja vastas asuvalt turult ostetud seapeaga. Tollase juhtumi kajastuse leiab SIIT!

Tagasi üles