Rail Balticu esindajad sõlmisid Pärnu–Rapla lõigu projekteerimislepingu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Illustratiivne vaade tulevasest Rail Balticu raudteest.
Illustratiivne vaade tulevasest Rail Balticu raudteest. Foto: www.railbaltic.info

Täna sõlmisid Rail Balticu ühisettevõtte RB Rail AS esindajad Pärnu–Rapla raudteelõigu projekteerimiseks esimese põhitee projekteerimislepingu, mille maksumus on 6,8 miljonit eurot.

Leping sõlmiti RB Raili teatel Hispaania projekteerimisettevõtte IDOM Consulting, Engineering, Architecture esindajatega.

Lõik ulatub Rapla maakonna piirist Pärnumaale Tootsini ja on ligikaudu 71 kilomeetrit pikk. Eelprojektist lähtudes on lõigule plaanis rajada 13 maanteeviadukti, üheksa raudteeviadukti, üheksa ökodukti ja neli raudteesilda.

Järgneva 24 kuu jooksul pakub IDOM koostöös Eesti ettevõttega Skepast & Puhkim OÜ projekteerimisteenuseid raudtee aluskonstruktsiooni, pealisehituse ja sellega seotud tsiviilrajatiste ehitamiseks. Projekteerimisteenus hõlmab kohapealseid uurimusi, toimeväärtuse kujundamist, projekti põhjalikku väljaarendamist ning üksikasjalikku tehnilist projekteerimist. Samuti tagab töövõtja järelevalve ehitustööde täieliku vastuvõtmiseni.

RB Rail ASi tegevjuhi Timo Riihimäki sõnade järgi on projekteerimise alustamine põhiteel märgilise tähendusega kõigile Rail Balticu projekti kaasatud partneritele. “RB Rail AS on teinud eduka rahvusvahelise hankemenetluse ja oleme valmis alustama projekteerimistöödega,” ütles ta.

Praeguseks on tehnilise projekteerimise 11 hankest algatatud seitse, millega on kaetud 57 protsenti kogu Rail Balticu raudtee pikkusest. Eestis on tehnilise projekteerimise hanked käsil kogu tee ulatuses. Lätis ja Leedus on seevastu algatatud kaks detailse projekteerimise hanget neljast.

Tagasi üles