Rahvusvaheline turniir toob Pärnu spordihalli robootikaentusiastid

Pärnu spordihallis toimub nädalavahetusel rahvusvaheline robootikaturniir Vex IQ Challenge, millest võtavad osa Eesti, Soome, Tšehhi, Sloveenia ja Poola robootikahuvilised noored.

FOTO: Mailiis Ollino

Pärnu spordihallis toimub nädalavahetusel rahvusvaheline robootikaturniir Vex IQ Challenge, millest võtavad osa Eesti, Soome, Tšehhi, Sloveenia ja Poola robootikahuvilised noored.

Kahel Pärnu spordihallis korraldataval robootikavõistlusel tuleb osalejatel läbi teha kolm jõukatsumist.

Tegemist on põneva, kaasahaarava ja vaatemängulise mõõduvõtuga, kuhu jagub alati võimsaid emotsioone.

Võiduni jõudmiseks läheb vaja kõike: nii meeskonnatööd, head tehnilist taipu kui loovust.

Robotite jõukatsumine toimub spetsiaalsel Vex-väljakul, kus toimetavad korraga kaks puldiga juhitavat robotit. Kõik roboti funktsioonid ja liigutused tuleb osalejatel RobotC-keeles ise programmeerida ja ka oma puldi funktsioonid programmeerib iga tiim ise.

Võistlusülesande sisu on alati isesugune.

“Meie võistlusel tuleb robotitel saada võimalikult palju palle kuupidesse ja panna siis kuubid õigetesse eri kõrgustel kohtadesse ja seda kõike lühikese ajaga,” selgitas Pärnu Mai kooli IT- ja andmekaitsespetsialist ning turniiri korraldaja Hanno Saks.

Vex-robotite rahvusvahelisteks võistlusteks koostab tavaliselt mänguülesande mõni tuntud tehnoloogiaettevõte või organisatsioon, nagu näiteks NASA, Google, kullerfirma UPS, Tesla.

“Suurte Vex-robotite võistluste suursponsor on olnud USA armee,” seletas Saks. “See asjaolu näitab hästi ära, kuivõrd kaaluka ja kõrgetasemelise võistlusega on tegemist ja milliseid strateegilisi oskusi võistlus osalejates arendab. Mai koolile annab Vex-robootika võimaluse kasvatada peale järgmist inseneride põlvkonda. Teeme seda koostöös osaühingu Mativesi inseneride Matthias Eichhorsti ja Karl-Heinz Ergezingeriga.”

Pärnu linnavalitsuse haridusosakonna juhataja Ene Tähe sõnul toob Vex IQ Challenge turniir Pärnu robootikamaailma kaardile ja on lastele põnev proovilepaneku võimalus.

“Inglise keeles on lühend STEAM, mis tuleneb sõnadest science, technology, engineering, arts ja mathematics ehk “teadus”, “tehnoloogia”, “insenerindus”, “kunst” ja “matemaatika”. STEAMiga tähistatakse valdkonnaülest lähenemisviisi uurimistööle ja innovatsioonile. Seda rakendatakse väga edukalt ka Pärnu koolides. Sellega julgustatakse õpilasi mänguliselt lahendama elulisi probleeme, mõtlema välja lahendusi, siduma valdkondi, looma midagi uut ja kogema eduelamust.

Nõudlus STEAM-oskuste järele kasvab iga päevaga ja arvestades Eesti infotehnoloogia arengut, on oluline pakkuda lastele juba varakult võimalust teha tutvust teaduse, robootika ja elektroonikaga,” rääkis Täht.

Turniiril võetakse mõõtu kahel võistlusel: Vex IQ Estonian National Championship ja Vex IQ European Invitational. Mõlemad kuuluvad Vex Worldi võistluste ametlikku sarja.

Nende võistluste võitjad saavad õiguse osaleda mais 2020 Vex World võistlustel Ameerika Ühendriikides Louisville’is.

Tagasi üles