Tori vald otsib uuele Sindi sillale nime

Kristo Niglas
, Reporter
Copy
Kavandatav sild ületab Sindi linna üldplaneeringu kaardi kohaselt vasakkaldalt vaadatuna jõe uue surnuaia ja sealt lähedalt kulgeva kõrgepingeliiniga külgneval alal.
Kavandatav sild ületab Sindi linna üldplaneeringu kaardi kohaselt vasakkaldalt vaadatuna jõe uue surnuaia ja sealt lähedalt kulgeva kõrgepingeliiniga külgneval alal. Foto: Mailiis Ollino

Sindi ja Tammiste piirkonna vahele rajatakse lähitulevikus sild ja kuna silla nime määrab kohalik omavalitsus, kuulutas Tori vald välja nimevõistluse.

Sillaehitamise plaan ulatub aastasse 2012, mil kehtestati Via Baltica teemaplaneering, mis näeb ette Pärnu suure ümbersõidutee, kuhu suunatakse praegu Tallinna–Riia suunal linna läbivad raskeveokid.

Tegu on kavandatava 24,3 kilomeetri pikkuse maanteelõiguga, mis saab alguse Tori vallast Räägu külast ja taasühineb Pärnu–Ikla maanteega Häädemeeste vallas Reiu külas. Pärnu jõgi ületatakse Sindi silda pidi.

Kavandatav sild ületab Sindi linna üldplaneeringu kaardi kohaselt vasakkaldalt vaadatuna jõe uue surnuaia ja sealt lähedalt kulgeva kõrgepingeliiniga külgneval alal. Lõigu pikkus on 1,5 kilomeetrit. Kaardil järge vedades läheb see üpris lähedalt mööda Kalda tee elamurajoonist.

Plaanitava silla asukoht.
Plaanitava silla asukoht. Foto: Kuvatõmmis

Tori vallavalitsus ootab nimemõtteid 11. aprillini. Soovituslik on jätta koos nimega lühike põhjendus.

14.–20. aprillini saavad kõik veebihääletusel valida oma lemmiknime. Täpse info, kuidas nimekonkursil osaleda, leiab valla kodulehelt.

Esimeses etapis kavandatav sild on 1+1-sõidurajaga ja ühenduses Pärnu–Rakvere–Sõmeru ja Pärnu–Tori maateega ja seal tohiks sõita kuni 90 kilomeetrit tunnis. Asetus peab võimaldama silda tulevikus laiendada 2+2-rajaliseks mahuka teede ja silla ümberehituseta, lubatud suurim tunnikiirus hakkab siis olema 120 kilomeetrit.

Mullu jaanuaris uuendatud riikliku teehoiukava põhjal peaks Sindi silla ehitus algama aastal 2024 ja kestma 2026. aastani.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles