Saada vihje

HOIATUS Tervisekassa nimel helistavad petturid

Sõltumata pöördumise sisust ei helista tervisekassa inimestele ega saada neile kirju, kus palutakse dokumendi PIN-koode.
Sõltumata pöördumise sisust ei helista tervisekassa inimestele ega saada neile kirju, kus palutakse dokumendi PIN-koode. Foto: Elmo Riig

Tervisekassa nimel pöörduvad inimeste poole petturid, kes tutvustavad ennast asutuse töötajatena ning küsivad inimestelt nende dokumendi PIN-koode või levitavad e-kirja teel pahavara.

Enim on petukõnesid ja -kirju visiiditasude, soodusravimite, ravikindlustuse või töövõimetushüvitistega seonduvalt. Kui varem olid kõned ainult venekeelsed, siis nüüd ka eesti keeles.

Tervisekassa rõhutab, et nende töötajad ei võta inimestega ühendust ega palu telefoni või kirja teel dokumendi PIN-koode või muid isikuandmeid. Kui on kahtlusi pöörduja identiteedi suhtes, tuleks kõne viivitamatult katkestada ja kirja puhul ühtegi faili mitte avada ega sellele vastata. Petuskeemi ohvriks langemise korral tuleb pöörduda politseisse.

Tervisekassa tänab kõiki inimesi, kes on neile või politsei- ja piirivalveametile petukõnedest teada andnud. Kõige olulisem on meelde jätta, et sõltumata pöördumise sisust ei helista tervisekassa inimestele ega saada neile kirju, kus palutakse dokumendi PIN-koode.

Näiteid petukõnedest:

Soodsam visiiditasu: võite saada kõne, kus palutakse Smart-ID või mobiil-ID abil registreerida kohtumine tervisekassa kontoris või sõlmida otseleping soodsama visiiditasu saamiseks. NB! Tervisekassa ja tervishoiuteenuste osutajad ei võta inimestega ühendust ega paku soodsamat visiiditasu. Visiiditasude kord tuleneb seadusest.

Lõppev ravikindlustus: võite saada kõne või kirja, kus hoiatatakse peagi lõppeva ravikindlustuse eest ja palutakse selle pikendamiseks isikuandmeid, sealhulgas Smart-ID või mobiil-ID autentimist. NB! Tervisekassa ei tee selliseid pöördumisi. Ravikindlustuse kehtivust saab kontrollida riigiportaalist eesti.ee või terviseportaal.ee.

Soodusravimite hüvitamine: võite saada kõne või kirja, kus märgitakse, et inimesel on saamata teatud summa soodusravimite hüvitist. Küsitakse isikuandmeid, sealhulgas isiku autentimist. NB! Tervisekassa ei tee selliseid pöördumisi. Soodusravimite hüvitamine käib automaatselt.

Haigushüvitise maksmine: võite saada kõne või kirja, kus palutakse lisa-isikuandmeid haigushüvitise maksmiseks. NB! Kui inimesel puudub haigushüvitise saamiseks õige arvelduskonto, on tal võimalik seda ise esitada eesti.ee-s, terviseportaal.ee-s või tervisekassa kodulehel vastava blanketi kaudu. Tervisekassa ei saa inimese eest andmeid esitada, vaid ainult meelde tuletada arvelduskonto esitamise vajadust!

Kommentaarid
Vaba aeg
Tagasi üles